Dyra skor och dyra klockor – korta eller långa löparbaner

 

Att motionera i dag, handlar också mycket om din utrusting. Skall man ha de nya skor, givetvis – både för att hjälpa din egen tid men också spara på din egen kropp. Låna pengar snabbt så att du för råd till dina nya skor.

 

Nya skor har vi hittat riktigt billigt och enkelt på bland annat xxl.se , utvalet är stort och det är ofta här man kan se det billigaste alternativet, du kan söka på pricerunner för de bästa priser på många produkter. Ganska kul namn för oss med motions intresse också J . Runner, när det handlar om att springa och springa långt. Just det gör pricerunner så att de springer alltid de extra meter för att hitta de bästa priser.

 

Springa långt eller kort. Börja i korta intervaller, det gäller också om du har nya skor. Skall du få upp flåset, så  börja alltid kort. Korta, små och så kan du till sist få snabba intervaller. Du får mer motion även om du löper korta banor eller korta avstånd.

 

Det hjäpler också på din kropp , speciellt om du är ny inom löpning att starta med korta intervaller, gör det så bara oftare om du märker att det kommer att fungera bra för dig.

 

Jag är t.ex 45 år, har sprunget en hel del genom de sista 15 åren, när barnen bliver stora. Men sällan springer jag mer än 3-4 kilometer åt gången. Jag vill hellre hålla ett högt tempo på korta distanser. Det går åt mindre tid. Det kräver inte så mycket från familjen. Det kräver inte så mycket av mig heller.

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.