Sökresultat

Himmel, Hav och Helvete

Det är exakt vad jag ska springa igenom på Kullamannen Ultra 100+ miles. 12 naturreservat och 4300 höjdmeter ska besegras längs med skåneleden Norrvik – Mölle. Starten går den 1’a november kl 09:00 vid skansen Båstad. Jag kommer ha gps tracker så det kommer vara möjligt att följa mig. Kommer man i mål...

256745 15 oktober 2019

Weightpull EM och Tough Viking

Efter att ha kört hela natten igår till färjan kom vi fram 10 minuter innan båten skulle gå. Vi kom med och fick välförtjänt sömn i hytten, till o med Joker låg stilla även om han ville upp på däck så fort någon reste sig upp. Nikita o Alfred tog resan med ro. Nu har vi sovit på hotell så väntar på att...

256745 6 september 2019

Monté och Miami

Hallå! Tänk att det nu är en månad sedan jag blev världsmästare! Det är inte alls länge sedan men det har hänt så mycket efter de så det känns som flera månader tillbaka. Men den senaste veckan har jag bokat resa till Miami med GoActiveTravel som vinnarna i Action Run utmaningen förra året vann presentkort...

256745 8 juli 2019

Home Sweet Home

Nu har jag varit hemma två veckor och äntligen börjat landa i vad som hänt. Dessa veckor har varit otroligt händelserika! När jag landade i Sverige stod min fästman i kostym med blommor och även Viktor från THE OCR GYM med en stor bukett blommor. Jag blev så glad så återigen kom de glädjetårar! Jag gav...

256745 26 juni 2019

WORLD CHAMPION

En dröm jag knappast vågat drömma! De är jag som är bäst i världen på OCR 24H! Jag som va starkast de sista timmarna när det behövdes som mest och jag som sprang över mållinjen för 12e gången och snabbast av alla kvinnor! Kort bakgrund: i måndags flög jag mot Australien för att vara med i OCR World Championship...

256745 10 juni 2019

Podcast – Hårdare Träning

Förra veckan va jag hemma hos Tobias Ekvall och spelade in en pod för Hårdare Träning som handlade om OCR VM 24H! När jag kom dit fick jag knäckebrödsfika och kaffe så snackade vi lite och soundcheckade sedan va vi igång. Vi snackade på i över 1h och jag tror vi hade kunnat snacka mycket mer, kom på...

256745 25 februari 2019

THE OCR GYM

Jag kan stolt meddela att jag nu är Elite löpare för THE OCR GYM! Teamet består av mig, Viktor Byhr, Tobias Jäger och Mathias Borg. Vi kommer att köra Toughest Touren tillsammans och jag kommer även tävla i TOG västen på övriga lopp. 2019 har jag inte tänkt att tävla så mycket, speciellt inte som jag...

256745 28 januari 2019

Revolt, klättring och löpning

Ja så kan man kort o gott summera min helg! I fredags direkt efter jobb tog jag mig till Kviberg där jag och Tobias drog ut på nästan 10km löpning. Efteråt blev de ledklättring på klätterdomen. Det hade kommit upp några nya leder som vi testade. När jag kom hem på kvällen hade min sambo fixat middag...

256745 21 januari 2019

Göteborg Marathon 3:13

Lördag morgon – Vaknade kl 8 utvilad o i lagom tid men av diverse olika skäl blev det ändå en stressig morgon. Jag försökte smyga upp så inte hundarna vaknade för jag behövde äta frukost först men de är ett omöjligt uppdrag. Dom kan höra en fjäder falla. Så de va bara hoppa i kläderna och börja gå med...

256745 15 oktober 2018

Toughest Köpenhamn 2018

Jag vaknar hyffsat utvilad, lite täppt i ena näsan och lite känningar i halsen men det är bara gå upp och hoppa i tävlingskläderna. Jag, Tobias och Mickan hade sovit på Scandic så vi gick ner till frukosten. Jag hämtar direkt de viktigaste – kaffe! Plockar på mig en tallrik med keso, melon, en pannkaka...