Sökresultat

Multisportaren lever!

Såg att jag inte skrivit en rad i den här bloggen på 1,5 år och så kan det uppenbarligen bli när en löpare inte riktigt känner att han löptränar. Skrivsuget håller jag i schack på LinkedIn och i bloggen vår ledningsgrupp har på jobbet men just idag kom suget. Läste om någon på jogg som inte visste hur...

2563 7 februari 2022

Karpa sommar!

Med den situation som varit under året ville vi inte beblanda oss med resten av Sommarsverige nere på västkusten i juli eller augusti utan vi chansade på att det skulle finnas sommar kvar att kräma ur nu i september. Att det fanns! Augusti hemma i Stockholm har träningsmässigt varit tungt. Eftersom...

2563 13 september 2020

Jodå, jag lever

Det var ett tag sedan jag skrev och det har sina orsaker. Den största orsaken är att jag har skrivit extremt intensivt på jobbet och när jag har skrivarperiod på jobbet är det inte så att suget på att sätta sig och blogga på kvällar och helger är jättestort. Men nu är det värsta över och dessutom är...

2563 13 april 2020

Lofotenresan 2018

Om sanningen ska fram råkade jag skriva 2019 i rubriken och det var nog en freudiansk felskrivning för så sugen är jag på att återvända… Ursprungligen hade jag tänkte blogga om dag för dag, topp för topp, men det orkar jag inte i denna värme. Risken är att det här i stället blir en mastodontblogg och...

2563 30 juli 2018

Paddling och solsken

Förra året paddlade jag inte över huvud taget, och året innan det blev det bara några korta turer tillsammans med andra. Därför ville jag verkligen paddla denna sommaren. Jag hittade en lucka i min semesterplanering, och sedan var det bara att hoppas på bra väder. En vän till mig har sagt att bra människor...

108124 26 juli 2016

Midnight kayaking

De som känner mig vet att kajak inte är min grej. Jag gillar idén om paddling, men så fort jag sätter mig i en kajak så förändras allt. Hur kan något som ser så härligt ut vara så förbaskat jobbigt? Axlarna känns som de ska hoppa ur led och armarna bara värker. Efter 5 min vill jag bara skicka paddeljäveln...

133804 13 juli 2015

Paddling vs skidåkning

Sista dagen i Åre bjöd på sol och blå himmel och jag måste erkänna att skidåkning lockade betydligt mer än kajakpaddling på sjön. Men efter lite övervägande kom vi fram till att det nog var bäst att träna lite paddling om vi ska ha en chans på tävlingen om 6 veckor. Så det fick bli ett förmiddagspass...

133804 18 maj 2015

Paddling i mat-tempo; Del 2

Här följer den spännande fortsättningen på vårt äventyr. Rubriken "Paddling i mat-tempo" syftar på att vi nog åt mer än vad vi paddlade, och turen blev tvungen att förlängas med en dag för att vi skulle hinna äta upp all mat som vi hade med oss. Vinden kom från sydväst vilket gjorde att turen upp mot...

108124 23 juli 2014

Paddling i mat-tempo: Del 1

Förra söndagen var jag med Jeanette ute och plockade blåbär. Efteråt vid köksbordet beklagade hon sig över att det bara var en vecka kvar av semestern, och att den inte riktigt hade blivit som hon tänkt sig. Hon hade velat resa bort mera och uppleva Sverige. Så jag frågade om hon ville följa med ut och...

108124 21 juli 2014

Rehaben fortsätter; vind i seglen

Börjar så sakta bli smärtfri, men att börja springa är det inte tal om. Testade, men fick bara smärtan tillbaka. Nej, det är bara att inse faktum; Ultravasan ryker. Det finns inte en chans att jag kommer att kunna bli hel i foten OCH tillräckligt tränad för att kunna genomföra och göra mig själv rättvisa....