Löpning Kläder, Skor & Prylar 16 inlägg 7836 visningar

Garmin död?

1968 • Helsingborg
#1
19 januari 2012 - 20:10
Gilla
Efter dagens pass stängde jag av min Garmin FR 305 och kopplade in i datorn, men ingen synkning eller laddning började. När jag nu försöker starta den igen är den helt död.

Någon idé om vad som hänt eller vad man kan göra?
Daniel Zetterqvist
1978 • Johanneshov
#2
19 januari 2012 kl 20:27
Gilla
Tryck på mode+lap och sedan på power = nån typ av reset!
1967 • Västra Frölunda
#3
19 januari 2012 kl 20:27
Gilla
Sörja, det är en himla bra klocka!
1968 • Helsingborg
#4
19 januari 2012 kl 20:36 Redigerad 19 januari 2012 kl 21:31
Gilla
Daniel: Tack för tipset! Det funkade!

Edit: Fast bara temporärt. Den hänger sig när jag ska synka. Dessutom har den dött och fått återupplivas flera gånger på raken nu. Ska det vara på det viset?
Mikael Angelin
1969 • Tygelsjö
#5
19 januari 2012 kl 23:24
Gilla
Hej!
MIn har strulat lite också.
Finns två reset-funktioner - soft (den du provat) och hard. Den senare vet jag faktiskt inte om jag testat, men den nollställer trol apparaten helt. Värt att chansa om den softa inte funkar. Kan kolla runt lite i övr på nätet, finns en hel del info där. Min började strula när jag tog loss den under pågående synk. Hur har du det med software i datorn?
Lycka till,
micke
1971 • Stokke
#6
20 januari 2012 kl 08:26
Gilla
@Kristian:
Dette har skjedd for meg også. Det jeg måtte gjøre var:
Hold Power + Mode till GF305 booter.
Ved spørsmål om å slette alle instillinger - Svar JA!

OBS! Dette sletter alle data, men soft-reset fungerte ikke for meg :(

Det viktigste er tross alt å få klokken igang igjen :P
Erik Johansson
1990 • Katrineholm
#7
20 januari 2012 kl 09:11
Gilla
För mig är det tvärtom. Min gf305 funkar när jag kopplar in den till datorn men den dör så fort jag kopplar bort den fast batteriet är fulladdat. Har provat båda reset-alternativen men ingen funkar. vad är felet då?
Hans A
1967 • Västerås
#8
20 januari 2012 kl 09:17
Gilla
Jag har samma problem som föregående, tror att batteriet behöver bytas. Det kostar ungefär 700 kr enl. Garminsupporten. Lite klurigt att göra men jag hittade en hemsidan där en metod det står beskriven http://www.jimandkatrin.com/CodeBlog/post/Forerunner-305-Battery-Replacement.aspx Jag kommer nog att prova någon gång framöver.
Peter Eriksson
1971 • Hisings Kärra
#9
20 januari 2012 kl 09:19
Gilla
Min hängde sig också så! Jag lämnade in den och dom sa att batteriet kan lägga av så jag fick en helt ny klocka efter att den varit inne på lagning! Prova och ring till Garmin i Lindome och se vad dom säger, eller testa detta. http://www.garmin.com/se/support/

Hoppas det funkar!
Hans A
1967 • Västerås
#10
20 januari 2012 kl 10:55
Gilla
Efter det att min klocka "dött" för tredje gången så skickade jag in den till Garmin, De hittade inget fel och returnerade klockan till mig, Har man tur att klockan inte hoppas igång under transporten så skickar de kanske en ny klocka.
1984 • Kristianstad
#11
21 januari 2012 kl 04:56
Gilla
Min 305 gjorde samma sak häromveckan, då sökte jag lite och fann
Meow's tips i ett annat forum, det var det enda som hjälpte i mitt fall...

Min gick heller inte att starta som vanligt, när man kopplade den till dator/vägguttag hände inget, bokstavligen talat sekunderna innan den började strula så stängde jag av den och sen ville den inte...men som Meow's tips säger, att rensa inställningarna gjorde att den funkar perfekt igen, har haft den sen april förra året.
1968 • Helsingborg
#12
21 januari 2012 kl 09:40
Gilla
@ Meow & Johan: Jag har provat Power + Mode, men inget händer. Det enda som får klockan att reagera är Mode+Reset och sedan Power, fast klockan dör igen efter nästa avstängning och synken funkar inte.

Kanske läge att skicka in den till Garmin-supporten...
Samuel H
1979 • Järfälla
#13
21 januari 2012 kl 12:00
Gilla
En högoddsare: Prova att nypa ihop klockan halvhårt precis över displayen samtidigt som du slår på den och fortsätter nypa. Alltså ett finger på undersidan vid kontakterna och ett precis över displayen. Funkar det?

Det sitter kontakter på insidan som kan ärga om det kommer in vatten och om man nyper där kan de få bättre kontakt. Jag tänker att det skulle kunna bero på det eftersom man nog måste hålla ganska bestämt i klockan för att lyckas hålla in alla knappar för att reseta och att det då verkar fungera en liten stund.
Johan Thalin
1980 • Storvreta
#14
21 januari 2012 kl 12:05
Gilla
Både min och e polares 305 a slutade fungera efter det kontaktproblem som Samuel beskriver ovan. I mitt fall var det så illa att klockan släppt i limningen och därmed delade sig i två delar och kontakten dog. Jag bestämde mig för att köpa en 310. Vilket jag inte ångrat en sekund.
1968 • Helsingborg
#15
31 januari 2012 kl 19:29
Gilla
Efter att ha skickat in klockan till supporten fick jag en ny. Det tog en vecka, så den servicen är jag nöjd med. Nu verkar de synkningsproblem jag haft under en längre tid också vara borta. Jag som trodde att de hade med jogg.se:s sajt att göra.
Tommy Johansson
1960 • LINDOME
#16
31 januari 2012 kl 20:48
Gilla
Jag är på väg att hämta ut en tredje klocka, ser fram emot att slippa synkningsproblem som jag haft med den senaste hela tiden.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.