Löpning Träning 15 inlägg 6230 visningar

Problem med Moveslink, Suunto

Tomas Roos
1978 • Örnsköldsvik
#1
1 januari 2018 - 20:54
Gilla
När jag ska tömma klockan händer inget, moveslink startar inte upp. Några idéer vad som kan vara fel? Klockan laddas men inget mer.
1980 • Växjö
#2
2 januari 2018 kl 14:10
Gilla
Min moveslink krånglade igår men idag kunde jag tanka av klockan som vanligt
Tomas Roos
1978 • Örnsköldsvik
#3
2 januari 2018 kl 17:47
1 Gilla
Tack för svaret, nu funkar det för mig också. Letade information igår men hittade ingen notis om att det var problem.
1980 • Åby
#4
3 januari 2018 kl 09:06 Redigerad 3 januari 2018 kl 09:08
Gilla
Hej
Starta om dator, klocka (håll in alla knappar 12s för Ambit, övre knapp för Spartan) + installera om Moveslink brukar vara steg 1. Funkar inte det kan du (förutsatt windows) ta bort de COM-portar som är associerade med Suunto-klockan (gissar att det är en Ambit, annars ska du använda Suuntolink för Spartan). Annars testa med annan dator - är det samma problem då kan sladden vara kass

Generellt så har det varit lite skakigt sista tiden, jag fick svar att de kunde se att de ibland hade onormalt långa köer till systemen men att de inte kunde se en direkt störning.
Arvid Örn
1994 • Huskvarna
#5
3 januari 2018 kl 18:39
Gilla
Hej. Det funkar felfritt för mig, men däremot funkar inte Suunto-movie. Någon som vet vad det beror på? Det var inga problem i början när jag köpte klockan för ca 1 månad sen.
Senad Suhonjic
1984 • Fagersta
#6
3 januari 2018 kl 20:21
Gilla
Har själv testat allt ovan men varken Moveslink eller Suunto Movie funkar, ingen koppling fungerar via dator. Kan ladda klockan men ingen sunk fungerar. Däremot fungerar synkningen via Mobilen. Konstigt men så är det............
Tomas Roos
1978 • Örnsköldsvik
#7
4 januari 2018 kl 19:18
Gilla
Det här är värdelöst, vissa gånger funkar det och andra inte. klocka säljes billigt!
hxman
1976 • Skåne
#8
4 januari 2018 kl 22:05
Gilla
Relaterat tema: kan man inte lägga in pass manuellt i mobilappen?

#nysuuntoanvändare
Senad Suhonjic
1984 • Fagersta
#9
5 januari 2018 kl 06:29
Gilla
#8

Jo, det går. Finns ett plustecken i högra hörnet och via den kan man lägga till manuella pass. Jag har dock aldrig provat själv.
Johan Lövdal
1985 • Norrköping
#10
7 januari 2018 kl 11:19
1 Gilla
Jag hade problem med att synka min Ambit2 S med Moveslink. Den laddades men den kopplade ifrån datorn hela tiden och jag kunde inte heller starta Moveslink. Jag tog kontakt med Suunto och fick nedanstående lösning som har fungerat för mig:

1. Disconnect your computer from the Internet (turn off WLAN)
2. Start Moveslink2
3. Re-connect to the Internet (turn on WLAN)
4. Moveslink2 should continue to run and can be used as normal.


Hoppas det fungerar för dig :)
Tomas Roos
1978 • Örnsköldsvik
#11
9 januari 2018 kl 20:04
Gilla
Hittade samma info på deras sida nu som Johan (inlägget ovan) erhållit från supporten.

Efter uppdateringen (1709) av Windows 10 Fall Creators kan det i vissa fall hända att Moveslink2 inte längre fungerar ordentligt.

Efter installationen av uppdateringen kan Moveslink2 krascha direkt efter att appen startas.
Vi ber om ursäkt för besväret om du råkar ut för detta problem. Vi samarbetar med Microsoft för att hitta en lösning.

För tillfället kan följande åtgärd lösa problemet tillfälligt:
1. Koppla från internetanslutningen på datorn (stäng av WLAN).
2. Starta Moveslink2.
3. Anslut till internet igen (aktivera WLAN).
4. Moveslink2 bör nu fungera som vanligt.
1964 • Nybro
#12
10 januari 2018 kl 23:38
Gilla
Upptäckte samma problem ikväll.
Lösning #10 och #11 funkar tills vidare.
1964 • Nybro
#13
26 januari 2018 kl 11:24
1 Gilla
Nu finns det en uppdatering av Moveslink2 men man får hämta den manuellt då inte automatiska uppdateringen fungerar.
http://www.suunto.com/sv-SE/Support/faq-articles/moveslink/new-moveslink2-software-update-available-improving-performance-with-windows-10-fall-creators-update-version-1709/
1990 • Umeå
#14
26 januari 2018 kl 18:36
1 Gilla
Jag har haft mycket problem att få min ambit3 att synka via appen. Men har nu kommit fram att det strular aldrig för mig om jag bara klickar i appen att jag vill synka. Klickar jag på klockan att jag vill synka med appen får jag problem och får synka om klockan med appen.

Suunto movie fungerar bara för mig om jag är kopplad till snabbt wifi, mobilnätet eller dåligt wifi fungerar det inte.

1964 • Nybro
#15
28 januari 2018 kl 23:08
1 Gilla
#14
Tror aldrig jag fått igång synkningen om jag går via klockan, kör alltid från appen.
Däremot så har jag fått para om appen några gånger sista året.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.