Garmin har slutat synka - Löpning
Löpning Kläder, Skor & Prylar 25 inlägg 3224 visningar

Garmin har slutat synka

1971 • Ystad
#1
25 mars 2018 - 16:29
Gilla  
Hej,
Jag har problem med att mina Garminheneter, Fenix 3 och Vivosmart 3, slutat synka. Senaste synken var den 11 mars. Jag har tre enheter, mobiltelefon, surfplatta och laptop, och jag får inte up data till Garmin Connect via någon av dessa. Trots att det i Garmin Connect står att synkronisering är klar.
Jag har testat att avinstallera Garmin Connect i mobilen, radera Garmin-mappen och återinstallera men jag får fortfarande inte upp någon aktivitetsdata.

Tips?
< < < 1 2 > > >
Jens Sandahl
1969 • Sävedalen
#2
25 mars 2018 - 16:35
Gilla  
Jag har samma problem med uppladd via appen/mobilen. Jag får ta bort kopplingen klocka/mobil och sedan återkoppla för att få synkronisering. Lite surt och irriterande.
Ribban
1968 • Åkersberga
#3
25 mars 2018 - 18:25
Gilla  
Jag har samma problem som Jens. Har strulat till och från sedan ca september förra året. Ingen uppdatering därefter har gjort uppkopplingen mot mobilen smidigare.
Stefan "Stal" Alanentalo
1972 • Falun
#4
25 mars 2018 - 19:11
Gilla  
Samma problem, jag stänger av klockan och slår på den direkt så funkar de en gång med överföringen.
0 • Östermalms IP
#5
25 mars 2018 - 19:11
Gilla  
Hela connect sajten har keckat ihop.
1994 • Skövde
#6
25 mars 2018 - 21:03
Gilla  
hade samma problem förut men löst sig när jag gjorde bluetoothen "synlig" i telefonen :D (har en samsung)
1971 • Ystad
#7
25 mars 2018 - 22:03
Gilla  
Jag har också en Samsung. Hur då gjort den "synlig"?

Jag har testat allt jag kan komma på. Startat om klockan och mobila enheter. Avsynkat och återsynkat. Ominstallerat Garmin Connect. Testat Garmin Express. Inget funkar... Blir smått tokig på eländet. Och det som stör mig extra är att det funkade hur bra som helst tills det plötsligt och utan anledning inte längre gör det. Vad hände? Min Vivosmart synkade av sig själv dagligen och Fenix synkade varje gång jag sparade ett pass. Men inte längre.
1984 • Falun
#8
26 mars 2018 - 14:13
Gilla  
Brukar funka att "avsluta appen" och starta den igen eller som någon sa, starta om klockan.
1979 • Söderhamn
#9
26 mars 2018 - 20:07
Gilla  
För mig har det funkat bara genom att slå av på Bluetooth i telefonen för att appen ska synka igen. Men det är lite irriterande.
1971 • Ystad
#10
27 mars 2018 - 11:33
Gilla  
Tröttnade på eländet. Till slut lyckades jag föra över passen med hjälp av Garmin express och sladd till datorn.

Alla ominstallationer av ... allt.... har i alla fall resulterat i att åtminstone min Vivosmart börjat synka via Bluetooth igen. Alltid något. Fenixen däremot är fortfarande ett mörker gällande synk via Bluetooth.
Erik
1974 • Jönköping
#11
27 mars 2018 - 13:59
Gilla  
Har samma problem, nu funkar det inte ens att göra som Janne i #10.

Får bara svaret "våra servrar är inte tillgängliga just nu".
1969 • Sandviken
#12
27 mars 2018 - 18:35
Gilla  
Jag för över mina pass från min Garmin Forerunner 910XT till Connect, men sen händer ingenting från Connect till Tri.se trots att att jag till och med betalat 250.- och är stjärnmedlem, känner mig skitlurad.

Sidan synkade en gång endast från Connect till Tri.se, har även försökt få tag på supprt både via här, mail och facebook, men det verkligen LYSER med sin frånvaro och tack vare detta är jag sjukt besviken på denna sida, jag skall ju inte behöva sitta och föra över dessa pass manuellt när jag även har betalat för att få denna tjänst

någon som har nått bra svar på varför det inte fungerar mellan Connect till tri.se??

//Peter
1994 • Skövde
#13
27 mars 2018 - 19:18
Gilla  
#7 när du går in i inställningar för bluetooth så finns det en knapp som säger "gör synlig för andra enheter" iaf på min, slå på den så löste sig mitt problem :D
Mathias Johansson
1967 • Torslanda
#14
27 mars 2018 - 19:55
Gilla  
#12, använder du möjligen någon power mätare som e.g. STRYD eller liknande? Den extra infon som dessa lägger till i XML filen failar tydligen synkningen till svettig siterna. Har själv samma problem. Pass utan min STRYD synkar men inga med den. Det märkliga är att om jag använder synkningen via Strava till Jogg.se så funkar det men där finns ingen automatisk synkning men väl manuell. Samma fil men troligen är parsningen från Strava annorlunda än den från Connect, även om båda filerna innehåller samma extra värden. Dessa värden dyker dock inte upp på svettig siterna.
1969 • Sandviken
#15
27 mars 2018 - 20:23
Gilla  
#14
Jag synkar från min 910XT till Connect via ANT, men sen skall den ju Tri.se hämta värden automatiskt från Connect, det har fungerat en gång iallafall. Det tragiska är ju att de som har sidan inte svarar på mina mail eller inlägg på facebook, lite som om de skiter i oss.

Men jag som är rätt ny, vad är STRYD??
1971 • Rasbo Uppsala
#16
28 mars 2018 - 05:56
Gilla  
Har också problem med dykningen med det räcker med att slå av och på klockan så fungerar det.
Synd att det ska bli problem när det funkat problemfritt väldigt länge.
Mathias Johansson
1967 • Torslanda
#17
28 mars 2018 - 06:58
Gilla  
Stryd är löpvärldens motsvarighet till power mätare för cykel. Jag har mailat svettig om detta med men inget svar här heller.
1969 • Szohôd
#18
4 april 2018 - 11:01
1 Gilla  
Avinstallera GC från mobilen.
Installera en äldre version via apk-fil.

Jag kör 3.20.3 från augusti 2017.
Funkar klock-rent..
1964 • Bjärred
#19
15 april 2018 - 20:14
Gilla  
garmin connect siten verkar mer eller mindre nere. Får man kontakt går det outhärdligt långsamt. Verkar som man får byta märke på klockan...

Detta skrivs 3 veckor senare än inläggen ovan och fortfarande problem.
Jan Nilsson
1967 • Boden
#20
15 april 2018 - 20:34
Gilla  
"garmin connect siten verkar mer eller mindre nere."
Håller jag inte alls med om, max 30 sek efter att man sparat passet surrar klockan till och meddelar att klockan synkat upp passet till GC.
Faktum är att senaste tiden (våren) fungerar synkningen bättre än någonsin och innan det fick jag slå av och på BT på telefonen ibland för att det skulle synka, detta problem har jag inte haft efter att jag fabriksåterställde telefonen.
Men får man inte synkningen att fungera så skulle jag också byta klocka, eller telefon, men jag tycker att säga att GC är mer eller mindre nere inte stämmer.
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.
1