VO2max och hemmagjort rostbröd

Det verkar vara mycket som hindrar mig från att logga in och skriva på bloggen. Eller egentligen är det såklart inte det egentligen, men i perioder är det svårt att hålla igång flödet.

Tänkte därför plikttroget skriva lite om veckans träning än så länge, så att ingen får för sig att jag latar mig. Tvärtom så har jag rätt bra flyt i träningen just nu, även om det är långt ifrån löpningen som dominerar. Men springer, det gör jag.

Igår så blev det först cykling, tanken var att köra korta och riktigt hårda intervaller då jag hade väldigt lite tid på mig att träna. Men det gick inte helt enligt planen, överskattade min förmåga och gick ut för hårt och fick korta ner intervallerna. Totalt 30 minuter blev det till sist varav 10 minuter uppvärmning, 10 minuter riktigt tungt och resterande 10 minuter var vilan mellan intervallerna. Så även om det inte gick så bra som jag tänkt så fick jag ändå effekten jag var ute efter.

Men så dök det upp en möjlighet att köra ett till pass en stund senare, vilket jag tackade för. Löpbandet fick bli min plågoande denna gång med klassiska VO2max 4:or. Avverkade tre stycken och tyckte att det fick räcka med tanke på den föregående cyklingen samt att tiden inte riktigt räckte till så mycket mer. Även om jag utan problem skulle kunna ha fått in en sista 4:a tidsmässigt...

Idag fanns det mycket tid över till träning så jag valde cykling för hela slanten då jag inte vill belasta mina gamla skador för mycket. Det hela slutade med 100 minuter lugn cykling.

Nu är det kväll och jag försöker återställa mina glykogenlager och ska snart avsluta det arbetet med lite hemmabakat rostbröd. Underbart gott är det så jag ska väl ta och lägga upp lite bilder och recept på det framöver.
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.