If it´s important to you, you will find a way. If not, you`ll find an excuse.

Världens snabbaste?

Gomorron!

Förkylningen blev bara värre sen under fredagen: På kvällen låg jag hemma med feber och frös i vintermundering i soffan. Hade gett upp allt hopp om helgens träning och kände mig ganska bitter. :(

När jag sedan vaknade i lördags morse så mådde jag mycket bättre! Pigg och inga känningar i halsen alls. Fortfarande snorig men bara sådär som man är i slutet av en förkylning ni vet. Bestämde mig för att ge mig på ett försök på en lugn morgonjogg med Leon och känna efter hur kroppen var.

Kroppen kändes precis som vanligt vilket jag tolkade som att jag var frisk igen. Världens snabbaste förkylning? Troligtvis. ;) Blev först 6 km med lillen och sedan bestämde jag mig för att ta en till runda eftersom kroppen var så pigg. Blev ytterligare 8 km och kroppen var med mig hela vägen. Totalt 14 km denna morgon. #win

Dagens spenderades tillsammans med Peter och Leon och på eftermiddagen kom min pappa förbi och grattade honom i efterskott. När de sedan åkte så var jag sugen på att springa igen så det blev ytterligare en runda. Sprang samma som förra lördagen och hade samma lätta känsla. Benen pinnade på i ett bra tempo utan att det kändes jobbigt. Totalt 12 km löpareufori i strålande solsken med ett snittempo5:05 min/km. Kroppen var helt klart på banan igen! :)

I söndags blev det ytterligare en morgonjogg i vanlig ordning. Först 6 km med lillen och sedan yttreligare 7 km ensam. Idag var kroppen lite trött men mådde bra. Fortfarande snorig men inget mer. Totalt 13 km denna morgon.

Under dagen så blev det sedan städ, tvätt och matlagning som stod på scheamt. Peter var iväg på fisketävling så jag och Leon fick "leka" (;)) själva denna dag. På eftermiddagen var det sedan dags för första benpasset på egen hand på evigheter. Det gick så himla bra, jag är riktigt stolt över mig själv. Lyckades pressa mig själv till max alldeles själv och köra järnet i nästan två timmar. #win

Övningarna jag körde igår var:

Ben och rumpa

Djupa knäböj 6 set
Smal benpress 5 set
Benspark 4 set
Omvända hacklift 5 set
Liggande legcurl 4 set
Sittande legcurl 4 set
Cable kick-backs 4 set
Cable side-raises 4 set

Avslutade paset med 2 set gående utfall med maxreps tills benen vek sig under mig. Stoora djupa kliv så det tog extra på rumpan. Me like! :)


På kvällen blev det sedan pizza och godis i min ensamhet medan jag väntade på att min man skulle komma hem. Sedan blev det lite söndagsmys innan det var dags att nanna kudden. :)

Imorse vräkte regnet ner och det blev en blöt morgonrunda för mig och lillen. Som tur var så är det vilodag så endast 55 min och 7 km avverkades i regnet denna morgon.

Idag ska jag jobba lite längre för nu börjar vintertiden på jobbet med 8:15 timmar jobb istället för 7:15 som de senaste månaderna. Tanken är att jobba lite längre på måndagar och sedan gå skapligt resterande dagar när jag ska träna, handla etc. :)

Detta är även första dagen på lilla dieten innan Turkietresan med mamma på lördag. Började lite smått (men inte helt) redan i torsdags men idag är det att följa kostschemat helt för att förhoppningsvis lägga av lite vikt innan jag åker. Redan igår hade jag tappat 6 hekto sedan de senaste veckornas viktstabilisering så jag har höga förhoppningar. :)

 Nu kör vi! :)

Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C


2 kommentarer till inlägget

1959 • Rönnäng
#1
2 september 2013 - 10:41
Kameran kanske inte ger en rättvis bild men jag tycker inte det ser ut som om du behöver jobba för att bli av med ytterligare vikt?
Snarare tvärtom.
Men vad vet jag?
Camilla Green
1982 • Linköping
#2
2 september 2013 - 10:52
Inte för att jag är tjock nej, men jag är lite tung och villl gärna ligga på min vanliga vikt som jag låg på innan jag blev sjuk. Det är mer fett på den kroppen än vad som syns på bild, en kaliper ljuger inte. ;)
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.