If it´s important to you, you will find a way. If not, you`ll find an excuse.

Svag ena dagen, stark andra

Gomorron allihopa!

Så var det måndag igen och tillbaka till verkligheten på jobbet. En dags extra helg har gjort sitt och jag skulle vilja påstå att 3 dagar helg varje vecka är optimalt, 2 dagar ledigt är helt enkelt för lite. :( Jag har i alla fall haft en helt underbar helg, hoppas ni med haft det!? :)

I lördags började jag med att ställa mig på vågen som alltid. Vägde in på flugvikt (tanken är att ligga på 68 kg nu) trots att jag ökat på maten ordentligt så blir att öka på maten ännu mer denna vecka. Inte så jobbigt för en som älskar att äta dock. ;)

Jag ber om ursäkt för mina otroligt fula fötter. Här ser ni även mina smickrande knölar på utsidorna som gör att jag måste springa i extra breda skor, annars växer de..

Blev som vanligt en morgonjogg med Lilleman på 6,5 km som start på dagen. Benen var sjukt sega och jag kände mig inte alls på g. Samtidigt vet jag att det ofta känns så under den tidiga timmen medan det sedan kan kännas helt ok att springa efter lite vila och frukost så jag tänkte inte så mycket på det.

Som vanligt åt jag min gigantiska grötfrukost och sedan vilade jag på maten en stund innan det var dags för veckans långpass. Denna lördag hade jag inte lika tur med vädret som förra utan det var hög luftfuktighet och grått ute. :( Benen var tunga och trötta från start och till skillnad från andra pass så försvann inte tungheten utan följde med hela passet, det var en kamp från början till slut kan man väl säga.. Tur att jag har världens starkaste pannben och vilja. :) Tanken var att korta av den tilltänkta rundan ett snäpp men istället sprang jag fel och det blev totalt 25 km innan jag var hemma igen.. Varför händer sådant bara när man har en dålig dag?? Hur som haver, 20 km asfaltsnötande och 5 km terräng blev det denna lördag. Jag var ordentligt stolt över mig själv efteråt, att jag fixade det trots att det var så jobbigt. Det krävs såna här dagar för att uppskatta de bra helt enkelt. :)

Före långpass och efter långpass. Glad tjej och sliten tjej. ;)

På lördagskvällen blev det god middag hemma hos min pappa och magen stod i fem hörn när vi åkte hem. Somnade som en prinsessa på natten och vaknade utvilad på söndagen. Började med 13 km morgonjogg på betydligt piggare ben än dagen innan varav de första 6,5 spenderades med Leon som vanligt. Jag har nu sprungit över 300 mil i år, bra jobbat av mig tycker jag! :) #win

Efter tvätt (städ och matlagning var redan klart för veckan :)), frukost och lite vila på maten så var det dags att åka till gymet för veckans benpass. Med tanke på dagen innan så hade jag inga höga förväntningar men jag fick till ett riktigt bra pass tillsammans med Peter. :) Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 5 set
Böj i nya böj/pressmaskinen 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall/Enbensböj i Smith 4 set
Gående utfall med viktplattor till failure 4 set

Djupa knäböj. Ass to the grass is the shit! :) Titta gärna uppåt när du kör djupa böj för att inte tappa svanken och skjuta ut ryggen. Tappar du den kan du göra dig riktigt illa.. :(

Söndagen spenderades sedan tillsammans med min man och hund med massa mat, godis, fil och mys. En perfekt söndag med andra ord! :)

Imorse blev det 7 km morgonprommis med lillen på stela ben. Träningsvärken är redan total och som värst är det i rumpan. #win

I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps tillsammans med Peter. Hoppas på bra energi och styrka denna dag. Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.