If it´s important to you, you will find a way. If not, you`ll find an excuse.

Salta, drick, töm!

Gomorron allihopa!

Den 27:e december är det meningen att jag ska fotas för muscle.se/Gymbolaget. Mestadels instruktionsbilder för hur nya maskiner fungerar (ni vet sådana som sitter på maskinen) men även lite som ska användas i reklamsyfte. För att få bort överflödig vätska under huden så att musklerna ser så bra ut som möjligt så ska en vätsketömning göras. Jag börjar redan idag med att salta det jag äter ordentligt och dricka mycket vatten. Detta ska jag sedan göra fram till den 26 december då jag ska sluta med saltet men fortsätta dricka lika mycket. Detta ska få kroppen att börja släppa vätska. Den 27 ska jag dricka minimalt (förhoppningsvis har kroppen släppt det mesta under natten, coach säger det men jag är lite orolig..) och äta snabba kolisar (tänker mig riskakor eller godis!? :D) fram till fotningen på förmiddagen. Detta ska tydligen få mig att se kanon ut. Ska bli kul att se om det blir någon skillnad. ;) Normalt sätt så ändrar man även kosten och mängden kolisar under tömning. Man laddar även några dagar innan. Coach Klint säger dock att det är saltet och vattnet som gör störst skillnad så jag ska äta som vanligt.

Det är nu gratis att träna på Gymbolaget från 15 december till 5 januari. Klicka här för att komma till erbjudandet! :)
 
I vanliga fall så skyr jag salt som pesten och saltar aldrig något extra. Jag tror inte det är sunt att använda bordssalt och att vi får i oss mer än tillräckligt via kosten.. Detta är alltså något nytt för mig. Imorse så saltade jag gröten. Har aldrig gjort detta tidigare och trodde verkligen att det skulle smaka äckligt. Det gjorde det inte, bara annorlunda. Samtidigt så gillade jag det på något konstigt sätt (min förkärlek är annars till sött, inte salt) och det kommer nog inte bli så betungande att salta extra fram till den 26:e. ;) Troligen blir jag väl saltoman och får gå på avvänjning efteråt dock, haha. ;)


Jag ska dricka mycket under denna period, mycket mer än vanligt. Tänker mig dubbelt så mycket vatten. Hoppas att det extra saltet gör mig törstig för att dricka bara för drickandets skull är inte min grej. Jag förväntar mig en rejäl viktuppgång nu fram tills fotningen då kroppen kommer lagra mycket vatten. Vet ju vad det är dock så det är bara att skita i. Allt är förhoppnngsvis borta den 27:e, inget kul att fota om jag ser ut som en uppsvälld ballong med hamsterkinder. ;)


Det blev ett pass på gymet sen igår. Jag var dock inte alls så stark som dagen innan men jag skulle inte förväntat mig något annat när det var bröst som skulle tränas. ;) Bänkpress alltså, jag är så kass i det. Borde faktiskt inte köra det alls, blir bara deppad. :( Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Bänkpress 5 set
Bröstpress i maskin 4 set
Flys i maskin 4 set

Triceps
Sittande push downs med rep i cc 4 set
Press över huvudet med rep i cc 4 set
Push downs med vinklad stång 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 4 set
Mördarbänken raka långsamma sit ups med viktskiva (maxreps) 6 set

Imorse var jag som en zombie när jag skulle ur sängen. Drömde något lustigt som passade med att klockan ringde så det gjorde det några ggr för mycket. ;) Till slut kom jag dock upp och gav mig ut på en morgonjogg med lillen. Onsdag innebär två kortare rundor på 6,5 km (totalt 13 km) och första avverkades tillsammans med lillen. Benen var rätt pigga idag också men lillen var rejält seg så det vara bara att anpassa sig. Det enda jag inte accepterar är ren lathet från hans sida, då blir det koppellöpning en stund så blir han som vanligt igen (hatar koppel ;)).

I eftermiddag är det vila som gäller. Det kan kroppen behöva nu känner jag. :) Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer till inlägget

Henrik Berg
1981 • Östersund
#1
18 december 2013 - 09:08
Lycka till!
Camilla Green
1982 • Linköping
#2
18 december 2013 - 09:10
Tack Henrik! :)
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.