Herre gud vad mesigt det är just nu. Ingenting diskuteras. Ingen annan uppfattning än gängse uppfattning finns att läsa om. Ingen annan uppfattning eller andra perspektiv än gängse uppfattning diskuteras, och nu är jag trött på det. Nu ska vi sätta lite färg på tillvaron. Nu ska vi diskutera hur motionärer ska träna och äta. Nu ska vi diskutera saker. Nu ska vi diskutera ASICS och Runners Worlds misslyckade maratonsatsning 2014.
Inför Sthlm Marathon 2014 gjorde ASICS tillsammans med Runners World en maratonsatsning. Genom Runners World valde de ut 5 aspiranter med olika träningsbakgrund som sedan skulle få hjälp med träningen för att nå sina målsättningar på Sthlm Maraton 2014.
Maratonsatsningen startade i AISCS nya fina butik på Hamngatan i Sthlm där aspiranterna presenterades klädda i nya kläder från ASICS, och med en ny klocka från Garmin. Bredvid stod också Runners World med nya skräddarsydda träningsprogram, och med Sveriges största plattform för löpning för att lansera alltihopa i.
När sedan starten på maratonsatsningen var avklarad och lanserad i Runners World gav sig hela gänget ut till Bosön och deras forskningsanläggning. Här mättes tröskelnivåer upp tillsammans med den senaste tekniken. Tröskelnivåer som senare användes i nya skräddarsydda träningsprogram från Runners World
Aspiranternas fortsatta träning kunde under våren 2014 följas i Runners World där deras framgångar och motgångar rapporterades. Framgångar och motgångar som aspiranterna också skrev om på sina egna bloggar på Runners Worlds hemsida. Allt var upplagt för succé. Allt var upplagt för framgång.
Men blev det en framgång? Blev det en framgång när endast 2 av 5 aspiranter klarade sin målsättning? Blev det en framgång när ...... http://milen-sub40.blogspot.se/2015/02/asics-misslyckade-maratonsatsning.html