Lugn start på lugn vecka

Eftersom att förra veckan var en ganska tuff vecka, med tanke på värmen och att det blev många kilometer och ett långt långpass, så får detta vara en väldigt lugn vecka. Dels för att jag inte hinner så mycket denna vecka, och dels för att jag behöver det. Så dagens pass blev 4 km i lugnt tempo.

När man planerar sin träning bör man göra träningsprogrammet pulserande, det vill säga att man varvar tuffare träning med lugnare veckor, något man exempelvis kan läsa om på Marathon.se. Nu har jag ju inte lagt upp något schema, men jag försöker ändå variera detta så gott det går. Jag ska dock försöka hitta på något bättre sätt att hålla koll på tuffa/lugnare/lugna veckor, får fundera på den!

I dag hade jag dessutom ätit en stor middag och efterrätt typ en timme innan rundan, så förutom att jag tog det extra lugnt i starten på grund av full mage blev jag dessutom bubblig andra halvan. Speciellt sista kilometern som gick väldigt långsamt… Min mage klarar inte av mycket, knappt vatten, så blir den bubblig om den är på fel humör (vilket den är ofta). Därför är det superviktigt vad jag äter på tävlingsdagar! Men mer om det en annan dag.

Nu ska jag ta och börja avsluta dagen och gå och lägga mig tidigt. Det blir en tidig morgon imorgon då jag och barnen ska på äventyr!

Godnatt! (Snart.)

The post Lugn start på lugn vecka appeared first on Träningsdags..

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.