Mest lästa blogginlägg
Staffan Dahlgren
Tidseffektiv och social semesterträning

Förra veckan var jag på resande fot med familjen, en vecka på västkusten som på förhand såg ut att bli både kall och regnig blev tvärtom helt OK med både sol och bad. Träning också men att få tid ...

Thobias Ligneman
Barnsliga låtsasmästerskap

Det senaste året har jag, vid sidan av löpningen, kommit upp i nästan 70 gångpass – som i vissa fall krävt lite annorlunda ”morötter” ...

Niclas
2x Åre

De senaste veckorna har jag tagit mig de 65 milen upp till Åre två gånger. Första gången följde hela gänget med (fru, bebis och hund) och jag sprang då när det tid blev över, oftast när bebisen ...

Therese Konstig
Var nyfiken.

Det är så lätt att slänga ur sig att det inte är bra att springa varje dag, speciellt utan att veta bakgrunden. Det är även lätt att slänga ur sig att man ska ha minst en vilodag per vecka, utan ...

Make my day

Alltså jag är helt sjukt ledig i helgen som kommer. Har nog inte varit så ledig på 18 år.  Det betyder att jag kan göra PRECIS vad jag vill. Utan att skynda mig hem eller tänka på om någon ska ha ...

Sned!

Jag unnade mig en 180-milaservice igår. För att jag hade på känn att jag blivit sned. För att jag ALDRIG lyckas sitta utan att korsa benen.  Och för att jag alltid hänger på ena benet när jag ...

En missad start. Igen!

Jag är trött och sover på planet till Kiruna, kan inte tänka riktigt klart.  På något sätt kommer jag från planet till Riksgränsens hotell. Natten är blurrig och plötsligt är det dags för start i ...

Glutenintolerant!

Jag offrade allt för en instabild. Och fick lida i resterande 9 km. Och kanske bli ett spännande inslag i nästa upplaga av google maps… Vete mot en klarblå himmel. Och ett par sprillans nya ...

Löpstörd

Jag har gett mig själv en diagnos. Löpstörd. Symptom: Trots att jag sprang 40 km igår kan jag inte sluta drömma om nästa runda. Helst redan idag, men förnuftet sätter ner foten. Bestämt. ...

Chillardag med genrep

Jag har en tuff utmaning i slutet av sommaren, Ultravasan 90 km med Helsingborg marathon två veckor efter. Jag har varit nervös för om det överhuvud taget kan funka.  Idag är det precis två ...

Senaste blogginläggen
Morgan
#336: Sent kryper löparen till cykeln

För tjugo år sedan cyklade jag fortfarande. Jag cyklade till och från skolan, för att handla, till och från vänner eller bara tillsammans med vänner utan något speciellt mål. När jag flyttade till ...

Mia Thomsen IF Linnéa
Jag satte på två flugor!

Eller jag gjorde två flugor på smällen. Eller jag tog två flugor i en smäll…. En fluga gör ingen sommar. Särskilt om den är död. Foto: privat Hursomhelst. Skit i flugorna. Jag gjorde ett grymt ...

Björn Ulvås
Intervaller 5 x 1 km

Det blev fem stycken kilometer intervaller ikväll med tre minuter vila mellan varje.

Intervaller

Sitter på tåget. Ombytt och redo att hoppa av en hållplats för tidigt. För att klämma in lite löpning mellan jobb och jobb.  Vet inte vad som flyger i mig, men någonstans mellan Burlöv och ...

Johan Wahren
Cykling - Gävle Triathlon

Behöver väl knappast dra upp diskussionen med diskningen i detta inlägg som skall handla om cyklingen, men den gav ju ett rätt bra adrenalinpåslag och även en del onödigt stresspåslag. T1 är väl ...

Tommy Ivarsson
Protein och prestation

Utav våra tre makronutrienter (exkluderar alkohol) kolhydrater, fett och protein så har vi ytligt nämnt protein i våra artiklar om Optimal ...

Morgan
#335: Att vila och inte vila

Att klockan talar om vad jag har för återhämtningstid efter att jag har sprungit är något som jag ser men inte lägger särskilt stor vikt vid. Alltså sprang jag med vagnen till och från badplatsen ...

En missad start. Igen!

Märta Johansson
Berzerk OCR race report

Härmed presenterar jag för första gången i bloggens historia en race report från ett hinderbanelopp! Och inte vilket som helst, utan från Berzerk – slaget vid Helsingborg. Det här var verkligen en ...

Viktor Brännmark
Läger i Piteå

Hej! Igår kom jag hem från vistelsen i Norrbotten efter 14 dagars frånvaro. Förra veckan, onsdag till söndag, spenderades i Piteå där Norrbottens skidförbund höll i ett träningsläger i samarbete ...