Löpning Kläder, Skor & Prylar 3 inlägg 2313 visningar

Erfarenhet av Garmin garanti i USA?

1980 • Uppsala
#1
24 juli 2009 - 10:43
Gilla
Min GF305 har tappat "pipet", så att säga, plus ett mindre störande problem med rutter. Jag köpte klockan för 1½ år sedan från USA och jag uppfattade det då som att garantifrågor var tvungna att hanteras där, och inte i Europa.

Är det någon som har erfarenhet av att skicka Garmin-produkter på garanti/support till USA? Hur går jag till väga? Hur lång tid ska man räkna med? Fungerar det även om den gängse garantin bara är 1 år? (Att "högtalaren" rostar vid normalt bruk - vilket är fallet här - torde ju gå på fabrikationsfel?)
1956 • Tygelsjö
#2
24 juli 2009 kl 15:39
Gilla
Undrar om inte din Garmingaranti går att fixa. Min 305:a köpt ifrån USA, om dem skulle behövas fixas så skulle man skicka den till england. Kolla i dina papper och se vad där stå,r eller så ta kontakt där du köpte den.
1980 • Uppsala
#3
24 juli 2009 kl 17:56
Gilla
jasså... papper papper... undrar var jag har dem! Jag ska definitift kolla. Sen är väl England bara marginellt mycket bättre, men jag har lite högre förtroende för det brittiska riket - mest för att jag bott där själv.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.