Löpning Tävlingar & Motionslopp / Broloppet 70 inlägg 5791 visningar

Broloppet, tidtagning

Jan Johansson
1964 • Lammhult
#1
12 juni 2010 - 20:55
Gilla
Det kom inte ut några sms med mina tider som vänner hade beställt, någon mer som drabbats av samma sak..?
< < < 1 2 3 4 > > >
1975 • Dyltabruk
#61
15 juni 2010 kl 20:24
Gilla
till denna email ska man skicka om man vill ändra sin tid
vibjerg@sparta.dk
1975 • Limhamn
#62
15 juni 2010 kl 21:55
Gilla
Jag skickade mitt mail direkt till Neptron, info@neptron.se och gunnar@neptron.se (som enligt hemsidan är ansvarig för produkter och programvaror).
#63
15 juni 2010 kl 23:26 Redigerad 16 juni 2010 kl 06:55
Detta inlägg har raderats
Eric Tiger W
1973 • Malmö
#64
16 juni 2010 kl 13:57
Gilla
De ska väl inte behöva räkna ut en starttid, de ska ha den infon själva. Att gissa sig till tiderna är INTE detsamma som att fixa fram korrekta resultat, utan snarare ett taffligt sätt att fösöka mörka och kringgå sitt ansvar. Detta oaktat om det "bara" slår på nån minut eller två.
1971 • Häljarp
#65
19 juni 2010 kl 20:01
Gilla
Nä, dom skall inte behöva räkna ut din start tid, och dom har 2 olika system för att fånga din start tid, men något gick fel och inget av systemen fungerade.

Dom hade "bara" 15 minuter på sig att sätta upp systemet och rulla ut mattan.

Så, dom har helt enkelt inte starttiden (eller om det är varannan dom inte har det på).

Så för att göra sitt bästa och så många nöjda som möjligt under dom förutsättningarna dom har, så räknar dom ut starttien, och med en egen GPS klocka som du mailar in till dom så kan du få exakt rätt start tid (= rätt sluttid).

1972 • Partille
#66
20 juni 2010 kl 00:01
Gilla
Min tid är rättad efter ett mail från mig.
1956 • Tygelsjö
#67
20 juni 2010 kl 10:13
Gilla
Min blev också rättad, stämde nästan iallafall. Slog på ett par sek
Ola
1970 • Stockholm
#68
21 juni 2010 kl 17:26
Gilla
Min tid blev rättad redan dagen efter loppet och stämmer bra med min egen klocka.
1956 • Tygelsjö
#69
25 juli 2010 kl 23:39
Gilla
Angående Broloppet. Kommer ett utdrag ur danska medarrangörern Spartas medlemsblad. MAI får en del på pälsen. Hoppas att ni kan läsa danskan.

Spartas klubblad kom på gaden for et par uger siden.
Her gennemgår formanden forløbet af 1. halvår 2010, som på forskellig vis ikke har været tilfredsstillende for Sparta.

Jeg bringer her et uddrag af formandens gennemgang af Broløbet (samt Kvindeløbet). Det er interessant læsning og giver stof til eftertanke (min respekt har de i forvejen):

"BROLØBET
Efter det første broløb i 2000 sagde jeg - aldrig mere broløb.
Men da vi blev spurgt, om vi ville være med og fik opfyldt vores krav om en gentagelse af løbet fra 2000, blev vi nødt til at gå med.
Første udspil var ellers et løb med start på Peberholm, og det var ikke interessant for os.

Projektlederen på løbet stoppede 1. januar og vi stod dermed uden leder af løbet, men så meldte Bo sig. Han lavede et fantastisk arbejde med et stort overblik.
Senere kom Ole - klubbens mangeårige revisor og medlem af Sparta siden 1960 - med i arbejdsgruppen.
Dorte Vibjerg samlede det hele i projektbeskrivelser, informationer og presseservice til Øresundsbroens store tilfredshed.
Dorte ydede en overmenneskelig indsats med minimal søvn i lange perioder. Jeg fungerede derfor mere som vejleder m.m. og det passede mig fint.

På dagen kørte jeg hjem og hentede løbetøj , hvis jeg skulle finde det forsvarligt at deltage. Aflysning truede!
Kl. 14 fik vi en melding fra Øresundsbroen om at en aflysning af løbet truede. Vinden var nu så stærk på højbroen, at det ville være uforsvarligt at sende 30.000 løbere ud på broen. Da alt udstyr til væske og tidtagning var kørt ud på broen kunne vi ikke afvikle et erstatningsløb, som vi ellers havde planlagt. Vi håbede derfor, at vinden stilnede af. Vi besluttede at tage chancen og sende bagage bilerne af sted, og så var der ikke så meget andet at gøre end at krydse fingre for, at vi fik ok for løbet. Det fik vi som bekendt, og vi fik en fantastisk flot start i Kastrup.

Da sidste løber var kommet over startstregen startede jeg mit løb - jeg fik heller ikke nogen starttid – det er endnu uklart, hvorfor den ene måtte ikke fungerede.
Jeg løb så i tunnelen og samlede affald op og jagede på folk for at de ikke skulle blive samlet op af de busser, vi havde til formålet.
Heldigvis havde vi vores kuglestøder Kim med, så vi kunne tvinge enkelte deltagere op i bussen. De blev så sluppet løs på Peberholm og kunne fortsætte.
Ved første væskedepot fik jeg mit løbetøj, og det var bedre en cowboybuk- ser, og så fortsatte jeg mit eget løb.

Allerede på Peberholm kunne jeg se de første mangler - der var ikke opstillet toiletter, som skulle komme fra Sverige. Heller ikke på det andet depot, som vi havde, var der opstillet toiletter.
Næste depot var svenskernes, og de havde store problemer på højbroen med væskedepotet og tusindvis af drikkeflasker, som blæste mod Sverige. Næste dag måtte de rense stranden for flasker.

Under turen undrede jeg mig over, at der ikke kom busser fra Danmark og først senere hørte jeg, at de 72 danske busser og restbagagen var blevet stoppet i over 1 time af et trafikuheld ved lufthavnen.

I Sverige var der ikke noget Enervit ved de første depoter og heller ikke imål. Jeg kunne også se, at de ikke havde udvidet målområdet, som vi havde aftalt dagen før.
Det medførte, at deltagerne ikke kunne komme frem og få de varer, som blev uddelt.
Dernæst så jeg katastrofen med lange køer til busserne.
Jeg løb derfor op på vejen for at finde årsagen til disse lange køer.
Der var totalt kaos på buskørslen, som skulle styres af svenskerne.

I de næste 2 timer råbte og skreg jeg for at få busserne kørt frem. Der var masser af busser, men tilsyneladende ingen, som turde tage affære.
Heldigvis fik vi de sidste folk af sted inden regnen kom.

Senere fik jeg oplyst, at halvdelen af starttiderne var gået tabt og jeg var klar over den katastrofe, som løbet var blevet for os.
Vi bliver bombarderet med tusindvis af mails, og vi har ingen mulighed for at besvare dem.
Det hele er dybt beklageligt, og selvom det ikke er os, som begik fejlene, er det alligevel vores ansvar som medarrangør.


Formanden"
1956 • Lund
#70
26 juli 2010 kl 00:00
Gilla
Såg just ikväll en dokumentär om bygget av Öresundsbron. Ett exempel på lysande samarbete mellan Danmark och Sverige.

Men här sket det sig. Kan höra en dansk Järegård någonstans ropa: Svenskjävlar!

Tror nog jag springer igen när nästa sista Brolopp blir av.
< < < 1 2 3 4 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.