Mitt träningsschema

Efter att ha suttit framför datorn i nästan 12 timmar och arbetat med https://kreditochfinans.se/ blev det äntligen dags att gå ut och ta en löptur. Under sommaren så blev det väldigt sparsamt med träning och gick upp hela 8 kg så har jag nu börjat köra hårt med löpningen. 

 

Jag har sedan septemember lyckats tappa 4,5 kg så tänkte dela med mig lite av de träningsprogram jag kört senaste 6 veckorna som jag tycker har fungerat bra för mig. Min filosofi för träning är och har alltid varit att försöka ha så mycket variation som möjligt. 

 

Måndag: Jag startar veckan lugnt med en promenad i rask takt på cirka 90 minuter, sträckan blir på ett ungefär 1 mil.

 

Tisdag: På tisdag kör jag lite styrketräning nere i källaren(utan redskap) Mitt program ser ut som följande:

Armhävningar: 20 reps x 5 set

Situps: 30 reps x 5 sets

Liggande benlyft(för att träna nedre magmusklerna): 20 reps x 3 sets

Upphopp: 12 reps x 3 sets

Rak planka: 1 minut x 3 sets

Plankan på sidan: 30 sekunder x 3/sida

 

Onsdag: Veckans kanske tuffaste träningspass. Löpning. 

Jag inleder med att jogga lugnt 3km tills jag kommer fram till en backe som är hyfsar brant och ungefär 70 meter lång. Jag kör då intervaller med maxfart upp och promenerar ner. Kör 15 - 20 intervaller beroende på dagsform och joggar sedan 3km hem igen.

 

Torsdag: Torsdag är min favoritdag träningsmässigt då utegym + jogging står på programmet.

Inleder med lätt jogging i 2,5km och sedan är det pul-ups, chins och dips som gäller på utegymmet under följande:

Pulups: 12 reps x 4 sets

Chins: 8 reps x 4 sets

Dips: 8 reps x 8 sets

passet avslutas sedan med lätt jogging hem 2,5km

 

fredag:

veckan avslutas på ett lugnt sätt med 90 minuters rask promenad.

 

Lördag: Vila

 

Söndag: Vila

 

Önskar allihopa en fortsatt trevlig vecka!

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.