Löpning Kläder, Skor & Prylar 1 inlägg 672 visningar

Nike och deras kundsupport

1970 • Göteborg
#1
19 september 2019 - 12:33
Gilla 
För att göra en lång historia kort:

För ca 1 år sedan köpte jag 2 par Nike Pegasus Turbo på relesedagen I Berlin på deras butik på Kudamm.

Det ena paret är sparsamt använt men har hela sulan har delat sig på längden. På bägge skorna dessutom.

Mailade Nike och fick svar om att maila bilder.
Gjorde så och fick svar om att maila kvitto.

Mailade ett kontoutdrag från köpet då jag inte hittade kvittot.

Fick ett svarsmail med reklamationsproceduren och blev ombedd att posta skorna till Holland med spårbar leverans.

Betalade 298 kr och skickade in skorna.
Efter det har det varit knäpptyst.

Mailade två ganger och fick tillslut ett svar att dom skulle konsultera sin manager angående ärendet.

Det var två veckor sedan och jag har skickat flera mail till dom och frågat hur det går.

inget svar överhuvud taget.

Brukar Nike vara så här dåliga på kundservice?
Egentligen skulle jag ju inte bry mig mera utan ta det som om dom inte acepterar returen.

Det irriterar mig dock ändå att man kan vara så arrogant och skita I sina små kunder när man är ett så stort företag.

Någon som har något tips på hur jag ska gå vidare?
Eller bara glömma allt och köpa ett par Addidas istället?
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.