2 januari 2009 kl 20:13
Mårten du säger att priserna skulle vara de tredubbla om alla skulle reklamera hela tiden, jag antar att du skämtar om du tror att tillverkningsvärdet på en sko ligger runt 2000 kr? Nej du, i det priset ingår tillverkning, löner, hyror, leveranser och reklamationer!
Jag köpte en sko som skulle hålla i två år el 150 mil, jag hann springa 15 mil på 6 mån! Svensk lagstiftning säger "Fel föreligger om varan inte överensstämmer med de egenskaper el användning som säljaren lämnat", jag vet inte hur Mårten, Victor och Peter tolkar lagen men så är det.
Jag kan acceptera om en butik använder sig av slitageavdrag om man informerar om det så att varje kund kan ta ett eget ställningstagande, det gör inte Löplabbet. M.a.o. "Varan skall anses felaktig om säljaren före köpet har underhålligt att upplysa köparen om förhållanden rörande varan han kände till och som köparen kunnat räkna med att bli upplyst om.”
Jag har svårt att tro att ni som tycker att man är en gnällspik samt snarstucken aldrig själva bli arga och besvikna på produkter el tjänster ni köper? Så om ni köper en ny bil som redan efter några få mil behöver tas till en verkstad, då gillar ni bara läget? Skulle inte tro det! Jag anser att man alltid skall reklamera defekta varor eftersom det i slutänden leder till bättre kvalité, samt att tillverkarna blir tvungna till att ta ansvar.