18 september 2011 kl 11:53
Läste denna tråd i slutet av juli och blev inspirerad. Min 305:a har sedan ett år allt kortare batteritid. Nu en dryg timme innan den varnar. Kontaktade G support och de rekommenderade mig att skicka in för batteribyte. Mitt problem var att klockan enl mitt kvitto var 3 år och en dryg vecka. För att göra en redan lång historia kort så krävde jag att få prata med sevicen som dels sa att det inte gick att byta batteri och att det inte gick att hävda garanti då den var tre år. Däremot kunde jag få köpa en ny för typ 900kr. Vad jag kan se kan jag köpa en 305 för drygt det i handeln idag.
Det jag reagerar på är 1: Att klocka för det priset har en livslängd på 3 år och att ett batteri sätter gränsen. Värdelöst! 2: Att Garmin inte har justare kundpolitik. Batteriet har ju inte havererat på 10 dagar utan sakta tjänat ut.
Ångrar att jag både har köpt Garmin till barn och rekommenderat den till andra som också lytt rådet.
Rekommendationen till dig med 305 och det kanske gäller andra modeller också. Kolla inköpsdatum och se till att skicka in den för att få en ny for free innan du hamnar där jag är idag.
Vete sjutton vad jag ska sats på efter 305:an.