annons
Löpning Kläder, Skor & Prylar 329 inlägg 33751 visningar

Stora tråden om Garmin Forerunner 310xt

Joakim Wikman
1981 • linköping
#1
12 december 2009 - 16:59
Gilla
Jag tar mig friheten att inleda en tråd om tips och trixt ang. pulsklockan Garmin Forerunner 310xt! Jag tror att det finns mycket bra kunskap här på Jogg.se och också många frågor, så nu är det bara att fråga på!
< < < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > > >
Nicklas Månspers
1974 • Härnösand
27 september 2011 kl 22:11
Gilla
Klart du skall uppdatera! Allt är bättre!
Ulf Mårtensson
1958 • Borås
27 september 2011 kl 23:14
Gilla
Håller inte med helt där, "If it aint broken, dont fix it..." De som uppdaterade en väl fungerande 3.2 till 3.7 ångrar sig i många fall. Läs Garmins eget forum...
/U (som har 3.2)
Henrik Ohlsson
1973 • Malmö
28 september 2011 kl 11:10
Gilla
Det var ju inte så lätt... Har uppdaterat ANT agent och Communicator Plugin. Lyckas få firmware ner till ANT agent men sedan tar det stopp, den för inte över något till klockan. Någon som har något tips på vad som kan vara problemet?
Henrik Ohlsson
1973 • Malmö
28 september 2011 kl 12:35
Gilla
Nu har jag lyckats. Installerade alla garminprogram från scratch på en annan dator och sedan var det inga problem. Så nu är det 3.9 som gäller. Förhoppningsvis kommer jag inte ångra mig...
Nicklas Månspers
1974 • Härnösand
29 september 2011 kl 18:29
Gilla
@ Ulf Mårtensson: nu var ju inte frågan om en uppdatering till 3.2 som var bra......inte heller till 3.7 som var mindre bra. En del saker blev ju oxå bättre i 3.7:an även om den stora massan upplevde problem.........frågan man bör ställa till sig själv är om man använder sig av ALLT som folk upplevde problem med?!?
Det finns inget i senaste 3.9 som inte fungerar lika bra som i din version 3.2. Uppdatera du oxå vet ja' :-)
annons
8 november 2011 kl 23:15
Detta inlägg har raderats
Staffan Nilsson
1971 • Helsingborg
9 november 2011 kl 15:50
Gilla
Hur menar du via USB? 310XT kan bara kommunicera med datorn trådlöst. Om du tänker på laddkabeln så är den bara just en laddkabel.

Om du har uppdaterat firmware så kan du behöva gå in i ANT agenten och ta bort din enhet. Se sedan till att du aktiverar option att para med nya enheter. Detta har jag behövt göra efter firmwareuppdatering.

Angående olika firmware så har jag med 3.90 stora problem att klockan bara hittar mina ANT+ enheter (pod och HRM) varannan gång eller så. Jag måste starta om klockan till den hittar enheterna. Jag har nu laddat tillbaka till version 3.33 (tror jag det var) och hittills verkar den bättre. Konstigt att Garmins mjukvara ska ha så usel kvalitet...
9 november 2011 kl 23:45
Detta inlägg har raderats
1983 • Halmstad
19 november 2011 kl 15:24
Gilla
Köpte en 310XT för några veckor sedan och har suttit och lekt lite med funktioner och testat hit och dit. Nu har jag dock importerat ett gäng pass som är på ett fåtal sekunder med 0 km, finns det något sätt att få bort dem från importsidan här på jogg. Ligger det någon temp-fil på datorn?
1960 • Borlänge
20 november 2011 kl 12:56
Gilla
Ny version, 4.2:
Resolved GPS acquisition issue.
annons
Nicklas Månspers
1974 • Härnösand
6 januari 2012 kl 21:45
Gilla
HJÄLP!!! Hej alla som också har en 310XT. Jag behöver hjälp och skulle bli mycket glad om någon kanske kan hjälpa mig med mitt problem.

Min 310:a börjar bete sig lite konstigt. Den vill inte starta ordentligt. Allt låter som vanligt vid start - MEN skärmen är blank och helt tom. Om jag trycker på pilknapparna i detta läge så kan jag reglera ljusstyrkan på skärmen, men ingen text finns.
jag får hålla på och starta om och om för att, om jag har tur, på femti-elfte försöket kanske få igång klockan som vanligt igen!!

Dessutom,....när jag väl får igång klockan så är det inte ovanligt att mina data-fält på klockan börjar åka runt på klockan.....hela skärmen scrollas uppåt och rullar på så.........skärmen blir ibland dessutom lite randig i detta läge. Det går att utläsa saker på skärmen....men då allt rör sig så blir det lite frustrerande.

Har någon varit med om samma sak!? Har sökt över nätet, på Garmins forum och testat att resetta klockan.....dock utan något lyckat resultat.........
Staffan Nilsson
1971 • Helsingborg
6 januari 2012 kl 22:28
Gilla
Låter konstigt. Har du även gjort en hård reset (fabriksåterställning)? Hjälper inte det så skulle jag kontakta Garmin support därefter.
Nicklas Månspers
1974 • Härnösand
7 januari 2012 kl 10:09
Gilla
Staffan: yes det har jag.........och det verkade hjälpa till en början......men sedan, nästan direkt, så började fälten scrolla igen över skärmen..........jag tror nog att jag får kontakta Garmin och höra vad de säger. Kommer inte ihåg vilken garanti jag har. Klockan är 2 år.....så kanske kanske om jag har tur...!!
Skägget
1974 • Jönköping
7 januari 2012 kl 11:06
Gilla
Hej,

dumt påpekande men jag antar att det inte är funktionen: "Rulla automatiskt" som du har påslagen!?
Ulf Mårtensson
1958 • Borås
7 januari 2012 kl 15:36 Redigerad 7 januari 2012 kl 15:36
Gilla
Du har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen! Det är dock upp till dig att bevisa att det är ett s k ursprungsfel på klockan i detta fall men eftersom du knappast "varit inne" i klockan så borde det inte vara något problem. Stå på dig, många försäljare hänvisar bara till typ "den ettåriga garantin har ju gått ut...", de är ofta okunniga om konsumentköplagen. Har själv fått bl a en Sony-Ericson tfn samt en iPhone utbytta med hänvisning till denna lag.
annons
Nicklas Månspers
1974 • Härnösand
7 januari 2012 kl 15:59
Gilla
Skägget: JO jag har rulla automatisk på och vanligtvis så växlar mitt fönster mellan 2 st. "skärmar" som jag valt det jag vill se.

Denna scroll/rullning jag pratar om sker inte på något sätt liknande denna vanliga "rulla automatiskt". Här rullar skärmen uppåt och när ovankanten är nådd, dyker skärmen upp i nederkanten för att rulla uppåt igen och fortsätta om och om och om igen.......ofta i kombination med streck över skärmen.

Ulf: Tack för upplysningen om 3 års garanti. Huruvida det går att bevisa, eller för den delen motbevisa, att detta fel är ett ursprungsfel vet jag inte. Inne i klockan har jag ju varit i ganska precis 2 år, men aldrig haft dessa problem tidigare.........skall kontakta Garmin för att höra mig för!!

Tack snälla för input!! - Fortsättning följer!!
Staffan Nilsson
1971 • Helsingborg
7 januari 2012 kl 20:06
Gilla
Garmin ger dessutom 3 års garanti på svensksålda produkter så är klockan köpt i Sverige bör det inte vara något problem.
(skilj alltså mellan reklamationsrätten enligt lag där du måste bevisa ursprungsfel och garanti som inte ställer så höga krav på konsumenten)
Stefan Knorn
1958 • Sollentuna
8 januari 2012 kl 22:32
Gilla
Problem med pulsmätare till 310XT

Jag har problem att få kontakt med pulsmätaren. Köpte nytt batteri och bytte på pulsbandet. Det gjorde tyvärr ingen skillnad.

Har även provat en väns oanvända pulsband (1.5 år) men även med det pulsbandet får man ingen kontakt.

Finns det något sätt att nollställa programvaran i klockan så att den på nytt söker upp pulsenheter?

Tacksam för tips.

Stefan
Stefan Knorn
1958 • Sollentuna
8 januari 2012 kl 23:00
Gilla
Problemet delvis löst :-)

Gjorde följande:
- Reset av klockan (målla in mode + lap/reset tills den startar om)
- Borttag av alla data (hålla in mode + av/på när klockan startar

Resultatet är att klockan numer hittar min gamla pulsmätare, men den visar ingen puls.
Provade med det lånade pulsbandet och då blev det full pott.

Någon som vet vad det kan bero på om ingen puls skickas?

Stefan
1964 • Örebro
8 januari 2012 kl 23:45
Gilla
Hej!
har skaffat mig en footpod till min 310XT för att kunna mäta tempo och sträcka innomhus, nu till min fråga ! är det någon som vet om man kan använda footpoden att mäta tempo samtidigt som gps:en registrerar rutten?
< < < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.
annons