Löpning Kläder, Skor & Prylar 7 inlägg 10926 visningar

Problem överföra till Garmin Connect

1973 • Göteborg
#1
22 januari 2013 - 10:43
Gilla
Hej

Försöker föra över mina pass från min FR 110 till Garmin Connect. Har aldrig haft problem med det tidigare.

Den kan identifiera enheten och börja överföringen "Läser aktiviteter från Forerunner 110 (Unit ID..., vänta...)" och den blå linjen fyller sig nästan helt, när det återstår ca 1 cm på linjen så tar det stopp!
Har försökt i flera dagar så det är knappast något tillfälligt fel just idag.
Har gjort senaste uppdateringen på Garmin software.

Någon som har något bra förslag att komma med för att få det att fungera??

Tack på förhand!
Annelie
1971 • Skövde
#2
22 januari 2013 kl 10:57
Gilla
Jag hade problem att ladda över från min Garmin 610 för ett tag sedan. Provade alla möjliga lösningar utan framgång. Tillslut gjorde jag en fabriksåterställning på klockan och vips så fungerade det igen!!! Dock var all data som fanns i klockan borta :(( Men det är väl smällar man får ta...
1973 • Göteborg
#3
22 januari 2013 kl 11:00
Gilla
Hmmm... OK!
Att all data försvinner gör inte så mycket, alla gamla pass ligger ju redan på Garmin Connect. Det är de nyaste passen jag vill hämta hem, men ja, jag får väl ta den smällen! Det är ju ändå inga "viktiga" pass nu på vintern då man bara kör underhållsträning...
Tack för tipset, ska prova!
1980 • Västerås
#4
22 januari 2013 kl 11:58
Gilla
Också haft lite problem den senaste tiden. Dock har alla pass laddats ner lokalt på datorn först. Så jag har kunnat leta upp tcx filerna i min användarmapp och sedan skickat upp dem manuellt.
Annelie
1971 • Skövde
#5
22 januari 2013 kl 12:24
Gilla
Jag kunde inte ens ladda över filerna till datorn via Garmin Ant (eller vad det heter).

Att ladda upp direkt till jogg har inte fungerat på flera månader. Nu sparar jag alltid ned tcx-filerna från Garmin Training Center på skrivbordet för att sedan kunna ladda upp dem till träningsdagboken.

Min senaste runda (i söndags) valde klockan att radera helt spontant. Passet fanns inte att återfinna varken i klockan eller i Training Center :(( Ska bli spännande att se om dagens pass kommer att laddas upp eller om det också är försvunnet... Spännande värre :o)
MR
1976 • JHG
#6
22 januari 2013 kl 14:18 Redigerad 22 januari 2013 kl 14:19
Gilla
Hade problem med att det stod och tuggade på "bearbetar data" i höstas.
Löste problemet genom att radera datahistorik.
Det finns en dold mapp under c:\Användare\[användarnamn]\Appdata\Roaming\Garmin\Devices\[Devicenr]\History där klockans historik finns sparad. Det finns även en mapp som heter Activities där.
Jag rensade datan i dessa två mappar + klockan (ta en backup om ni känner att ni vill spara det) och sedan fungerade det perfekt.
1973 • Göteborg
#7
23 januari 2013 kl 08:14
Gilla
OK, nu har jag fått över mina filer.

Fick göra en manuell överföring, fil för fil, som jag fick hämta i Garmin (F:) och aktivitetsmappen som låg där.

Får se om den för över filerna automatiskt nästa gång!

Tack alla ni som har svarat och tipsat!
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.