Löpning Tävlingar & Motionslopp 1 inlägg 3595 visningar

Tips sista veckan inför Midnight Run Helsinki

1972 • Mariehamn
#1
24 augusti 2014 - 14:02
Gilla 
Hej!

Nu på lördag den 30:e augusti 2014 ska jag springa 10 km tävling på Midnight Run i Helsingfors. Min målsättning är att slå mitt personbästa 48,53 på milen som jag fick i våras på Kungsholmen Runt. Frågan är hur jag borde träna på bästa sätt de sista dagarna? Tar gärna emot tips! Jag har sprungit regelbundet 3-5 ggr i veckan varvat med gruppträning och gym i 1,5 år nu. Såhär har de senaste två veckornas träning sett ut:

Måndag: Löpning 6,43 km (snittfart: 5,51 min/km).
Tisdag: Gruppträningar: Flowin 45 min & Spinning 75 min.
Onsdag: VILA.
Torsdag: VILA.
Fredag: Löpning 8,2 km (snittfart: 6,11 min/km. I slutet 4x400m fartökningar.)
Lördag: TÄVLING 10 km! Midnattsloppet Stockholm (Hade håll i 2 km. Tid: 51,03. Snittfart: 5,06 min/km).
Söndag: VILA.

Måndag: Gruppträningar: Spinning 45 min & Cxworks 30 min.
Tisdag: Löpning 10 km (snittfart: 6,40 min/km).
Onsdag: Gruppträning: Switching 45 min. Löpning 10 km (snittfart: 5,49 min/km).
Torsdag: Löpning 6,35 km (snittfart: 5,26 min/km).
Fredag: Promenad 11,5 km (snittfart: 10 min/km).
Lördag: VILA.
Söndag: 11 km (snittfart: 5,42 min/km).

Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag: TÄVLING 10 km! Midnight Run Helsinki
Söndag:
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.