Löpning Kläder, Skor & Prylar 3 inlägg 4132 visningar

Garmin synkar ej med appen

Åsa
1978 • Tyresö
#1
22 juni 2018 - 12:49
Gilla
Både jag och maken har sedan igår problem med att klockorna inte synkar med connect-appen.
Någon med samma problem?
Har testat allt "enkelt" som att starta om bluetooth, starta om mobilen och starta om klockan.
Maken har även försökt ta bort klockan och lägga till den igen i appen. Hittills resultatlöst.

Jag har en 235:a och han har en fenix 3.
1987 • Västerås
#2
22 juni 2018 kl 14:58 Redigerad 22 juni 2018 kl 15:15
Gilla
Har era klockor pair smartphone/para ihop smartphone alternativ i klockan, och testat det? Alltså utan att ”koppla” bort (el vad det nu kallas) klockan från mobilen först. Brukar alltid funka för mig när min garmin inte vill synka med connect appen. Använder nog oftare den funktion än försöker synka normalt.
Finns under bluetooth menyn på min vivosmart+ så borde finnas liknade på era,
Åsa
1978 • Tyresö
#3
22 juni 2018 kl 16:50
Gilla
För min del har det löst sig automagiskt.

Makens funkar fortfarande inte. Klockan står som connected och påbörjar en synk när man ber om det, men sedan kommer ett felmeddelande. Viss data verkar ändå komma över på ett väldigt ologiskt sätt.

Nå. I de flesta fall brukar de helt plötsligt börja fungera igen. Var bara nyfiken på om fler har samma problem.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.