Löpning Om jogg.se 68 inlägg 5929 visningar

Garminimporten

Rikard Trilck
1970 • Veberöd
#1
26 maj 2013 - 10:15
Gilla
Kan inte hitta någon tråd om problem med import från Garmin ANT agent.

Jag har problem sedan 3 veckor att importera ifrån ANT-agent till Jogg.se, på andra sidor har jag inte detta strul.

Tacksam för tips!
< < < 1 2 3 4 > > >
1982 • Stockholm
#2
10 juni 2013 kl 23:28
Gilla
för mej funkar det bra, fast det tar verkligen ungefär 20 minuter och datorn blir helt mosig under tiden.

är det garmins produkt som är sopig eller vad är felet? har en garmin 310, en macbook pro och kör firefox. . importen till garmin connect går som på räls (väldigt fort) så det borde inte vara den som jiddrar...
Johnny Holmqvist
1967 • Skarpnäck
#3
11 juni 2013 kl 02:22
Gilla
Garmin funkar bra men inte med firefox eller chrome. Om det har nått med att dom har ett avtal med Microsoft låter jag vara osagt. Men sjukt störande.
Mikael Lipschütz
1974 • Mölndal
#4
11 juni 2013 kl 03:01
Gilla
Får försöka importera flera gånger varje gång jag ska lägga till ett nytt pass.

Stänger ner alla andra program för att det kanske ska funka på första försöket.
Trist
1976 • Solna
#5
11 juni 2013 kl 13:24
Gilla
Det funkar alltid bättre för mig med safari på min mac. Har nog aldrig haft problem med den...
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
#6
11 juni 2013 kl 13:32
Gilla
#3, det låter osannolikt att det skulle vara avtalat på något vis mtp att vissa funktioner på Garmin Connect vägrar fungera i IE10 men fungerar blixtsnabbt i FF för mig, och så fort något strular med att ladda upp för mig så är det alltid (ALLTID) i IE det bråkar och FF som reder ut.

Det borde vara helt tvärt om i så fall, men det är det inte för mig i alla fall.
1978 • Skurup
#7
11 juni 2013 kl 15:49
Gilla
Ett tips är att välja importera från fil och browsa till klockans folderstruktur och välja senaste filen där (om det nu är den man vill importera). Det är det snabbaste sättet. Vet inte om det funkar på alla modeller dock. Jag har en ForeRunner 110.
Johnny Holmqvist
1967 • Skarpnäck
#8
12 juni 2013 kl 00:38
Gilla
Jo men det är ju sjukt att man ska behöva använda IE för att ladda över tider när man har typ allt annat i chrome.
Vore ju bra om man fick ett svar kring varför det strular.
I övrigt har jag inga problem med chrome på någon sida i huvudtaget och använder en hel del tid bakom burken.

Mattias Jägstedt
1973 • Halmstad/Gullbranna
#9
12 juni 2013 kl 11:13
Gilla
Använder IE och jag har stora problem med att importera. Har även Chrome och det fungerar också dåligt.
Jonas Örarbäck
1990 • Göteborg
#10
12 juni 2013 kl 11:20
Gilla
Jag har också problem med att importera pass till jogg. Sitter med en Mac, och Chrome går inte alls. Funkar dugligt med Safari, men som #2 nämnde blir datorn totalseg under och efter importen. Ofta får jag göra om importsökningen, eftersom inläsningen ofta hänger sig. Antar att det är många olika typer av mjukvaror som ska samverka, men hur som helst är det väldigt irriterande.
1971 • Ystad
#11
12 juni 2013 kl 12:33
Gilla
Garminimporten har länge funkat kasst hos mig. Kör med Windows 7. Med IE och Chrome funkar det inte alls utan det bara tuggar. Med Firefox funkar det men precis som för #2 och #10 blir datorn totalseg under och en stund efter importen.

Brukar göra så istället att jag hämtar passet som TCX-fil som jag importerar till Jogg. Lite omständigt med det funkar i alla fall.

@Jonas: Den varianten funkar med FR110 och 210 som har trådbunden överföring. Funkar vad jag vet inte med klockorna som har trådlös överföring med ANT.
1969 • Torsby
#12
12 juni 2013 kl 13:48
Gilla
Det är exakt lika för mig som Janne beskriver i #11 Garminimporten har länge funkat kasst hos mig. Kör med Windows 7. Med IE och Chrome funkar det inte alls utan det bara tuggar. Med Firefox funkar det men precis som för #2 och #10 blir datorn totalseg under och en stund efter importen.
Annica Kaufeldt
1973 • Stockaryd
#13
12 juni 2013 kl 14:30
Gilla
Det mest besynnerliga är att det bara är här jag har problem.

Det är bara om jag ska ULa hit jag måste stänga ner alla andra program för att behöva vänta en evighet på att eventuellt få upp passet. Det stör mig faktiskt en del.
Rikard Trilck
1970 • Veberöd
#14
12 juni 2013 kl 21:32
Gilla
Oj... här var inlägg som inte dykt upp innan.

Jag har lyckats importera till min MacBook med Safari genom att välja att endast ta emot "senaste dygnet"s händelser och då funkar det utan strul.
Skulle eventuellt kunna vara att filen med data innehåller för många aktiviteter men kan inte hitta var den sparas på min Mac.
1976 • Solna
#15
13 juni 2013 kl 11:13
Gilla
På min Mac hittar jag aktivitererna här:
/Users/veron/Library/Application Support/Garmin/Devices/3845189825/Activities

dvs

/Users/[användarnamn]/Library/Application Support/Garmin/Devices/[nåt nummer]Activities
Oskar Lundgren
1975 • Alingsås
#16
13 juni 2013 kl 13:35
Gilla
Nu har vi uppdaterat Garminimporten så att den fungerar med Forerunner 10. Vi passade samtidigt på att byta ut Communicator Plugin API-filerna till senaste versionen, vilket kanske kan avhjälpa något av problemen ni har.

Efter semestern någon gång ska vi titta mer på importen för att se vad som gör den långsam. Ett tips är att radera gamla pass från GPS-klockan. Jag själv kör med en ganska ny Forerunner 210 och har bara upplevt att det segat en enda gång.
1970 • Sala
#17
14 juni 2013 kl 23:37
Gilla
Sidan hittar inte min 305a, det har aldrig hänt förut och jag har inte förändrat nåt.

Nån annan som upplevt att det funkat sämre idag eller igår?
Oskar Lundgren
1975 • Alingsås
#18
14 juni 2013 kl 23:42
Gilla
Jonas: Är 305an ansluten ordentligt till datorn? (Så att du kan se den i Utforskaren/Finder eller liknande.) Om du testar connect.garmin.com, dyker den upp där?
1970 • Sala
#19
14 juni 2013 kl 23:49
Gilla
skumt. Garmin training center hittar den och laddar ner. Men Jogg nobbar den. Jag stänger av TC men inget händer. Har försökt i olika portar. Har Chrome, men det har funkat förr.

Syns inte i utforskaren. hmmm
1961 • Västerås
#20
15 juni 2013 kl 23:54
Gilla
Jonas: har du fått ordning på importen. Jag har samma problem. Det funkade i börja på veckan men nu syns inte den inte ens i utforskaren. Mycket irriterande. Jag har en 305:a....
< < < 1 2 3 4 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.