17 augusti 2017 kl 10:16
Vill kommentera Stefan inlägg, även om det är flera år sedan det gjordes. Jag har själv flera Garmin produkter och däribland ett par löparklockor. Rent allmänt så anser jag att Garmin är mycket tveksamma i sina konstruktioner. Att inte ens kunna byta ett armband utan att byta hela enheten är enligt mig riktigt slöseri.
Jag har flera löparklockor och i jämförelse med exempelvis Polar så är Garmin ljusår bakom i både service och kvalitet. Jag har Polar klockor som är från tidigt 90-tal som fortfarande fungerar utmärkt. Garmins klockor har efter 2-3 år börjar gå sönder, framför allt i armbanden, men även knapparna blir lite tröga och hakar upp sig. Vid förfrågan om nytt armband så får man då som svar att man får en utbytes till kostnaden av inköpspris för en ny. Det är inte service, det är ocker.
Min ena klocka ville de har 800:- för att byta ut, jag frågade om det inte gick att enbart byta armband, tydligen inte! För det erbjudandet fanns inte. 3 st klockor har nu gått samma öde tillmötes, armbanden bara rasar samma, plasten blir spröd. Alla klockorna var inte mina, men väl i familjen. Jag kan inte rekomendera Garmin produkter till någon. Jag tackade nej till utbyte för 800:- per klocka och köper hellre en nya Polar, Suunto eller liknande. Garmin håller enligt mig för låg kvalitet. Mina Polar som jag skickat in för åtgärd har åtgärdats gratis eller som i någon fall då kockan var gammal, till rimlig penning och en vettig åtgärd, den reparerades, inte byttes ut.
Vet inte helt vad det är för plast i Garmins produkter, men det håller inte vilket fall. Har bifogar en bild på hur klockan till slut såg ut.