Löpning Kläder, Skor & Prylar 21 inlägg 8474 visningar

Problem med Garmin Connect

1991 • Åkersberga
#1
13 januari 2015 - 13:28
Gilla
Hej,
Jag undrar om det är fler än jag som har fått problem med att importera träningen från klockan till jogg.se. Under den senaste tiden när jag har försökt med detta så hittar den klockan och börjar importera data, men som sedan stannar när det ligger på ungefär 99%, är det några fler som känner igen detta och vet hur man ska fixa till det?
< < < 1 2 > > >
Mikael Lipschütz
1974 • Mölndal
#2
13 januari 2015 kl 13:38
Gilla
Bytte till en annan dator och då funkade det hur bra som helst.
1980 • Norrmjöle
#3
13 januari 2015 kl 14:33
Gilla
För några dagar sen rapplade det för mig. Ominstallerade Garmin Connect (hade tydligen kommit en ny version) och därefter har det fungerat bra.
1991 • Åkersberga
#4
13 januari 2015 kl 15:54
Gilla
För jag har inga problem att föra över datan till Garmins hemsida så det problemet verkar ju ligga hos jogg.se
1980 • Norrmjöle
#5
13 januari 2015 kl 16:07
Gilla
Provat rensa lite i klockan? Dvs ta bort gamla redan synkade pass i klockan. Tror jag gjorde en rensning när jag hade problem tidigare.
1971 • Alingsås
#6
13 januari 2015 kl 16:54
1 Gilla
Nu vet jag inte precis vad ditt problem har för orsak men för mig slutade Garmin connect plugin fungera i Chrome för ett tag sedan (efter en uppdatering av Chrome). Dock fungerar det bra i Firefox för min del så jag har inte lagt ner mer tid på det. Om du inte redan har gjort det så kan du alltid testa en annan browser.
Ludde Edgren
1976 • Frösön
#7
13 januari 2015 kl 23:51
Gilla
Importera .fit-filen manuellt istället (om du inte redan testat det). Sättet som jogg.se läser av alla garminfilerna tror jag inte är helt optimerat.
1991 • Åkersberga
#8
14 januari 2015 kl 18:35
Gilla
Bild uppladdad av Simon Frostner
Så här ser det för övrigt ut...
1981 • Nybro
#9
14 januari 2015 kl 20:16
Gilla
Är det fler än jag som får upp det här meddelat? Fått det sen igår:

We are experiencing issues with Garmin Connect. Our team is actively investigating the issue. Please visit our status page for updates.
Patrick Pring
1965 • Tullinge
#10
14 januari 2015 kl 20:32
1 Gilla
Tja Simon. Känner igen fenomenet med min 310:a. Får bort det om jag rensar filer på datorn (win7). Ta bort eller flytta bort filerna från mapparna History och FIT under
C:\Users\Patrick\AppData\Roaming\Garmin\Devices\3868699157\History

Där du i sökvägen byter ut "Patrick" mot ditt usernamn på datorn och siffran på för min device (garminklockan) mot din device-sifffra.
Har googlat upp detta tips tidigare. Har gjort denna procedur 2-3 gånger under ca 3 års tid och därefter går uppladdningen mkt snabbare.
Patrick Pring
1965 • Tullinge
#11
14 januari 2015 kl 20:33
1 Gilla
Korr: sökvägen ska vara C:\Users\Patrick\AppData\Roaming\Garmin\Devices\3868699157
Dana
1965 • Helsingborg
#12
15 januari 2015 kl 08:04
Gilla
jag har det rätt så ofta. vad jag gör stänger helt IE(browser ) och försöker igen...ibland två tre ggr men sen funkar det. har också Mozilla..på den funkar det för det mesta..
1991 • Åkersberga
#13
16 januari 2015 kl 14:28
Gilla
Någon som vet hur man gör det på mac?
Åsa
1978 • Tyresö
#14
16 januari 2015 kl 14:33
Gilla
Bara fått krångel när det legat för många filer på klockan. Håller jag det till 5-6 st funkar det fint.
Har 210:an.
Johan Malmquist
1979 • Trelleborg
#15
24 januari 2015 kl 18:33
Gilla
HIttade du någon lösning på problemet?
Jogg hittar inte min Garmin 220 alls längre, fungerade klockrent fram till för någon vecka sedan. Men problemet ligger på jogg (eller nån tillhörande plugin) för datorn hittar klockan, och GarminConnect likaså.

Jag har testat att om installera pluginen, kört IE, kört Chrome men det fungerar ingenstans.
Ludde Edgren
1976 • Frösön
#16
24 januari 2015 kl 21:18
Gilla
Efter att jag laddade min garmin 210 via min Mac laptop med Yosemite så gick klockan bananas... Vägrade visa distans, tempo och slog om till slovakiska (fast det språket inte fanns att välja i menyn). Efter en massa försök så har jag tvingats omformatera och tanka in nya filer från Garmin. Men funkar ff inte... Hoppas ni inte har fått så grandiosa problem.
Johan Linnér
1970 • Lindome
#17
25 januari 2015 kl 16:03
Gilla
Jag har liknande problem med att synka min Garmin Fenix2 till Jogg.se
Jogg hittar klockan men inga pass.

Det är inga problem att synka med Garmin. Klocka, drivrutiner och GarminExpress har senaste status.
1991 • Åkersberga
#18
25 januari 2015 kl 19:04
1 Gilla
Nej, jag har inte hittat någon lösning på problemet. Har börjat exportera passen via tcx-fil istället. Det fungerar faktiskt bra, men det skulle vara såklart skönt ifall garmin connect skulle börja funka på jogg.se
Johan Malmquist
1979 • Trelleborg
#19
27 januari 2015 kl 07:59
Gilla
Min lösning blev att backa till ver 10 på Internet Explorer. Nu funkar det igen...så det finns troligen något kompabilitetsproblem mellan IE11 och Garmins plugin.
Johan Linnér
1970 • Lindome
#20
27 januari 2015 kl 08:16
1 Gilla
Ok. Jag kör Firefox och det fungerar som sagt när jag kör direkt mot Garmin Connect men inte mot Jogg. Låter inte som ett webbrowser problem men jag kan ju ha fel.
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.