Jag har inte sprungit loppet men Premiärhalvan går på delar av banan och jag var även publik ett år så det är en lättsprungen och snabb bana. Det negativa kan väl vara att det är väldigt populära promenadstråk och tyvärr har inte alla koll på att det pågår en löpartävling.
Jag var publik för 2 år sedan och jag tyckte att det såg trångt ut i starten men jag kan inte uttala mig hur länge det dröjer innan man kan springa fritt. Tänk på att priset höjs på onsdag så att du anmäler dig före det om du har tänkt springa.