Löpning Övrigt 16 inlägg 3052 visningar

Ris & Ros Löplabbet Solna

1972 • Sollentuna
#1
23 april 2010 - 09:53 (Redigerad 23 april 2010 - 09:52)
Gilla
Efter besöket på Löplabbet i Solna igår så bestämde jag mig, dit ska jag aldrig mer gå. Jag ska inte ens gynna den kedjan! Har man personal med den inställning och attityden så får man inte mig som kund, aldrig! Hade det inte vart för Hanna som hjälpte mig så hade jag sagt tack och hej trots att mina varor redan var inslagna i kassan.

Vad har hänt? Jag kommer till löplabbet i Solna, jag har för avsikt att i detta skede köpa ett par kompressionsstrumpor. Jag har haft känslan att de som jobbar på Löplabbet har mer kunskap kring området löpning än vad kedjorna som säljer cyklar och skateboards har. Jag vet att jag säkert har fel och delvis fick jag det bekräftat nu.

Jag får hjälp av Hanna som rekommenderar ett par strumpor och jag får svar på min begränsade frågor, jag är nöjd och glad att jag fått hjälp. Jag frågar följaktligen om handskar, jag ser ett par på väggen där av min fråga. Jag undrar om det finns några "no namne" handskar då jag känner att 400-500:- för ett par "Nike" är lite mycket för mig, för ett par handskar i alla fall.

Hanna förklara att, ja det är inte riktig säsong nu men visst det är ganska kallt så jag förstår frågan. Hon frågar, om jag inte misstar mig "Anders" (en äldre man i förhållande till övriga) om det finns handskar på lagret. Hon undrar om det står långt fram eller långt bak för hon ville kolla. Svaret hon får är "De är slut! De ska vara slut den här tiden på säsongen" utan att "Anders" ens tittar upp. Innerst inne blir jag chockad, jag vet inte varför men jag bara kände att de va riktat åt mig då det var jag som ställde frågan.

Jag tyckte jag inte ställde en konstig fråga, jag kan tycka att man kan ha det hemma året runt lika väl som man har mössor. Väljer man inte att ha det hemma så kan man svara att "Tyvärr, vi har inte det hemma då det hänger mycket på säsongen men om du önskar så kan vi plocka hem!" I ett serviceyrke tycker jag att man får tänka på saker likt detta, nä det var inte en dålig dag han hade. det är så han är... nä, det är inte första gången jag är där men jag har valt att inte bli expedierad av honom, nu vart jag delvis det och det bekräftade bara mina känsla

Tack för mig Löplabbet Solna och ta vara på Hanna.
1975 • Hässelby
#2
23 april 2010 kl 10:28
Gilla
Jag måste säga att jag tycker att du antingen överreagerar eller i skrift inte lyckas förmedla otrevligheten i bemötandet. Jag förstår nämligen inte riktigt otrevligheten i det hela. Var det att Anders inte tittade upp eller att de inte hade billigare handskar hemma?
Mari
1973 • Stockholm
#3
23 april 2010 kl 10:34
Gilla
Sånt här är ju verkligen jättetrist att höra. Jag har själv varit med om ett liknande scenario då jag besökte Löplabbets tjejbutik på Kungsgatan Först tog det väldigt lång tid innan någon ens ville expidera mig och när jag frågade om jag kunde få prova lite skor så fick jag till svar att "här får man hjälp med att prova ut skor om man tänker handla". Jag blev alldeles paff!
Däremot så har jag alltid blivit trevligt bemött på Löplabbet vid Globen, mycket hjälpsam och rar personal. Ros till dem.
Jag ska ska in och kika runt lite efter nya skor idag och tänkte gå till både Löplabbet och Runners store. Jag vet ganska precis vilken typ av sko jag vill ha så vi får se vad jag får för bemötande.... Livet är så spännande ibland :-))
1978 • Göteborg
#4
23 april 2010 kl 11:14
Gilla
Konstigt, här i Göteborg (i butiken vid Nordstan), har jag alltid blivit trevligt bemött. Men det hänger väl på individerna precis som Jonas skriver. Alla skulle vara som Hanna :)
1972 • Sollentuna
#5
23 april 2010 kl 11:18 Redigerad 23 april 2010 kl 11:29
Gilla
@Johanna.
Jag kanske inte kan förmedla det MEN jag var inte ens "Anders" kund utan hans kollega fråga följande när jag är där, det var "Anders" som inte tittade upp utan på ett snarstucket vis förmedla informationen till sin kollega Hanna. Dock i en volym så jag inte kunde missa det. Visst de kanske har det klimatet där så Hanna kanske var ok med det men jag vart chockad över att på det viset som kund ta del av svaret.

Tycker du att det är ok svar? Ett OK svar till en potentiell kund som önskar köpa något "De ska vara slut!!" Ursäkta mig, vad är det för svar? Ett svar som låter likt "Tyvärr, de är slut och med tanke på säsongen så brukar de vara det. Vi kan givetvis beställa hem om du önskar!" skulle passa bättre. Frågan om billigare handskar eller inte, det går att diskutera men Stadium har för om jag inte tar fel för ca. 150:- så jag får gå dit. Hade Löplabbet haft för 200:- så hade jag köpt det för jag gillar deras service... eller gjorde.

Nä, jag är ingen kund man behöver fjäska för, inte det minsta MEN som kund önskar jag i alla fall ett trevlig bemötande. Ett leende och trevligt svar, det är det minsta man kan få om man köper ett par handskar för 200:- eller skor för 2000:- för man är ju trots allt kund.
1975 • Hässelby
#6
23 april 2010 kl 11:43
Gilla
Det är svårt att säga om jag tycker att det är ett OK svar, det beror ju lite på tonfall osv. Utifrån det du skriver så skulle det lika gärna kunnat vara en ironisk kommentar som syftar på vädret som var igår och förrgår. Det är vår, vantar ska inte behövas, men likt förbannat så snöade det i onsdags.

Men, nu skriver du att du tidigare uppfattat honom negativt så mina spekulationer är kanske helt fel. Och som sagt, du var där och hörde tonfallet, det var inte jag. Sedan är vi alla olika. Jag vill bli relevant och sakligt behandlad när jag är i affär, hos läkaren eller vad det nu kan vara. Om personen är trevlig och ler så tycker jag att det är en bonus, inte ett krav. Däremot är det trist att oförskyllt bli snäst åt. Det kan få mig att inte återvända till en butik eller vad det nu kan vara som jag besöker.
Lina
1984 • Bromma
#7
23 april 2010 kl 12:21
Gilla
Tråkigt!
Jag själv har bara väldigt positiva erfarenheter av Löplabbet!
Karin
1983 • Stockholm
#8
23 april 2010 kl 14:09
Gilla
Oj, och jag som trodde JAG var överkänslig vad det gäller bemötande i butiker där jag funderar på att köpa något! Det måste vara många butiker du har slutat handla i då, för det där låter inte alls som något ovanligt bemötande. Obs att jag inte säger att det var trevligt eller okej sagt, men jag tycker inte det var sååå farligt och extremt som du framställer det. Hoppas ingen tar illa upp nu, men hade det varit en tjej som skrivit samma sak så hade det garanterat kommit minst en fråga om TS hade pms. Eller kanske om expediten hade det. Jag har i alla fall bara bra erfarenheter av Löplabbet i Solna och tycker att personalen brukar vara jättetrevlig och tillmötesgående, om än inte så kunnig vid utprovning av skor som jag skulle önska.
1963 • Alingsås
#9
23 april 2010 kl 16:39
Gilla
Jonas, jag håller på dig: det viktiga är inte vad han menade utan hur du uppfattade det.
Walker67
1947 • Växjö
#10
25 april 2010 kl 01:51 Redigerad 25 april 2010 kl 01:53
Gilla
Men "Anders" kunde ju inte haft pms, möjligen problem med prostatan.... om man får skoja till det lite.

Men i princip håller jag med dig Jonas, det enda man kan kräva av personalen är ett trevligt bemötande. Jag var inne i en sängbutik en gång och expediten rättade till mitt uttal av "latex", blev helt paff och lämnade butiken ganska omgående och har aldrig satt min fot där mer. En gång skulle jag köpa ett par längdskidor i en Stadiumbutik och då jag ville testa med "bladmetoden" tyckte expediten att det var onödigt "då alla skidpar har samma hårdhet" Det hjälpte inte att jag sa att jag reklamerat ett par skidor för olika hårda spann i samma butik, han vidhöll sin åsikt på ett otrevligt sätt. Okunskap och brist på ödmjukhet hos personalen skapar inga förutsättningar för bra affärer. Killen försvann ganska snabbt från butiken dessbättre och jag har gjort flera inköp som jag varit nöjd med därefter.
1972 • Sollentuna
#11
25 april 2010 kl 13:35
Gilla
@Karin,
Nä, det är inte många butiker jag slutat handla i, jag uppfattar det som att jag fått god service i flertalet av dem som jag handlar i. Om jag överregarer kan jag inte svara på, det kanske jag gör. Jag är nu inte någon som alltid hävdar att kunden har rätt men som kund så kan jag i alla fall få ett trevligt bemötande, det är det minsta jag "kräver". Jag har haft bra erfarenhet av Löplabbet Solna men tyvärr så drog "Anders" undan mattan vad gäller den bilden. De gråter nog inte över att jag inte är kund men jag kommer säga hur jag uppfattade mitt besök om någon frågar.

@Per
Jo och det som delvis stör mig är att han verkligen menade det, det var inget skratt efter för då skulle jag kunna ta det som ett skämt. Men han bara "sket i det" och fortsatte så fick Hanna förklara bort det.

@Walker67
Iland kan man undra hur de tänker... man kan ju säga att man har en annan uppfattning men stå och rätta någon, det vet jag inte om det ger så bra signaler.
Mattias Olsson
1977 • Södra Sandby
#12
25 april 2010 kl 18:26
Gilla
Det är alltid trist när man känner sig dåligt bemött i en butik. Det har hänt mig med i en av löplabbets butiker. Dock tycker jag att det känns lite lågt att hänga ut folk med namn här på forumet. Vi kan alla ha en dålig dag och det hade kanske Anders den dagen. Tycker det räcker att ange vilken butik det handlar om och inte enskilda personer.
Lars Persson
1963 • Hässleholm
#13
25 april 2010 kl 18:54
Gilla
Jag tycker inte du överreagerar och jag tycker visst du kan förmedla känslan.

Hade man sagt så till mig hade jag nog tagit det som om de tyckte jag var dum i huvudet som överhuvudtaget frågade.

Frågan om man ska ange namn kan man ju diskutera men nu får han ju i alla fall chans att bemöta det hela.

Handlade skor på Runner Store i Kristianstad och där var det jättebra bemötande!
1972 • Sollentuna
#14
25 april 2010 kl 21:37 Redigerad 25 april 2010 kl 21:38
Gilla
@Mattias
Det är därför jag skriver "Anders" och han kanske heter det vad vet jag. Jag tyckte mig uppfatta det namnet. Ja jag kanske hänger ut honom, jag kanske skulle säga "En lite äldre runt 45-50 år med läsglasögon i snöre runt halsen" i stället men för att korta ner det så blev det "Anders" *ursäkta min irroni*

Att jag nu nämner personen vid ett namn vet jag inte om det skulle göra saken sämre, det kanske är så att han hade en dålig dag och personer som läser detta får bättre service än vad jag fick vilket då bara blir bättre. Det är inte så att ett brott begåtts och vet man att man har en dålig dag och jobbar med att ge folk service så får man tänka 1 och 2 gånger INNAN man gör ett uttalande.

Jag har också dåliga dagar men jag får tänka till då jag pratar med mina kunder i så fall, det är samma sak för "Anders".
1966 • Karlstad
#15
25 april 2010 kl 23:21
Gilla
Jag tror i alla fall att Anders och Løplabbet tackar och tar emot. Varje nytt inlägg før tråden høgst upp i listan, och Løplabbet omtalas ännu mer.
All reklam är bra reklam, även negativ sådan.

1972 • Sollentuna
#16
25 april 2010 kl 23:37
Gilla
@Peter
Inget fel på Löplabbet utan bara Löplabbet i Solna ;-) Eller delar av personalen på Löplabbet Solna kanske man ska skriva :-D
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.