Löpning Kläder, Skor & Prylar 11 inlägg 3588 visningar

Hjälp! Vart är mina kartor?

1978 • Göteborg
#1
11 november 2016 - 15:01
Gilla 
Hej

Jag har en Fenix3 och mina senaste pass har importerats från Garmin Connect utan kartor. De visas så på Connect också så det är inget fel på kopplingen mellan Connect och Jogg utan snarare nåt mellan min klocka och Garmin Connect.

Jag har inte medvetet ändrat nån inställning men vem vet.

Är det nån som vill och kan hjälpa mig? Vad har jag gjort alt. Vad har hänt?

Tack
Jens Sandahl
1969 • Sävedalen
#2
11 november 2016 - 16:28
Gilla 
Uppdatera till senare firmware om du inte gjort det. Hade samma problem med Garmin 630 efter näst senaste uppdateringen.
Linköping
#3
12 november 2016 - 15:38
Gilla 
Uppdatera gärna om du hittar någon lösning - jag har samma problem med mitt senaste pass, data finns (om än lite "korrupt") men ingen karta.

Eftersom passet är New York Marathon vill jag gärna att det ska fungera!

Har testat att ta bort passet - uppdaterat firmware i klockan (från 7.60 till 8.00) och synkat igen, men då dök det inte upp alls.

Då la till jag till passet igen genom att hämta själva fit-filen från klockan och la till den manuellt i Garmin Connect - men då fick jag samma felaktiga löp-pass utan karta som tidigare.

Testade även "Garmin Online Fit Repair Tool" men det hjälpte inte - autofix filen går inte ens att ladda upp till Garmin Connect... http://garmin.kiesewetter.nl/

Någon som har tips eller idéer ?
Johan Tingsborg
1961 • Kvarnskogen
#4
12 november 2016 - 15:46
Gilla 
Verkar vara ett relativt vanligt Garmin-problem såg jag i en tråd på Garmin Connect när jag själv hade problemet för ett par veckor sedan. För FR 235, som jag har, var en rekommenderad fix att stänga av klockan och starta om den. Fungerade för mig.

Östermalms IP
#5
12 november 2016 - 16:04
Gilla 
Gör en hård reset så kommer kartorna tillbaks efterföljande rundor. Fungerade på min 630.

Obs synka först!

Osäker på Fenix 3 men på 630 håller man inne bakgrundsbelysningsknappen (övre vänster) i 15 sek, då slår den av. För att starta upp klockan, tryck samma knapp 1 sek.
Linköping
#6
12 november 2016 - 16:09 Redigerad 12 november 2016 - 16:15
Gilla 
Det hjälpte tyvärr inte mig (har förövrigt Fenix 3 precis som Johan Brodin) - har startat om både vid firmware-uppdateringen och sedan manuellt men problemet kvarstår.

Edit - jag svarade Johan Tingsborg.

Testade nu en "hard reset" som fungerar på samma sätt på Fenix 3 och synkade igen - men det var samma problem.

Menar du - Kurt - att man måste springa en ny runda och synka igen innan det fungerar ?
Östermalms IP
#7
12 november 2016 - 16:33
Gilla 
Japp, de gamla rundors kartor kommer du tyvärr inte få tillbaks.

Däremot de nya borde dyka upp nu.
Linköping
#8
12 november 2016 - 16:56
1 Gilla 
Ok, tog en promenad med klockan nu och den fick jag karta på :)

Typiskt då att den enda rundan som blivit korrupt är mitt livs lopp...
Sven Gustafson
1966 • Lund
#9
13 november 2016 - 22:35
Gilla 
@Johan
Om du har kvar FIT-filen så kanske du kan importera den direkt här på Jogg istället för att gå via Garmin
Linköping
#10
15 november 2016 - 07:48
Gilla 
Tack Sven, nu använder jag inte Jogg själv (använder endast forumet) men jag har lagt upp filen på Garmins forum där någon kunnig tittat på den och konstaterat att kart-information saknas.

Den verkar alltså vara korrupt bortom räddning.
1978 • Göteborg
#11
16 november 2016 - 14:55
Gilla 
Verkar ha varit nåt knas med en firmware-version, efter en uppdatering så har kartorna kommit tillbaka för mig.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.