annons
Löpning Tävlingar & Motionslopp 2 inlägg 51 visningar
28 juni 2026 - 15:00

Någon som sprungit Djurgårdsvarvet 10k?

Hej löpare!
Vilka är era erfarenheter av Djurgårdsvarvet 10k?
Hur lätt/svårsprungen är banan? Ni kan använda Kungsholmen runt som referens.
Hur stor andel gruslöpning handlar det om?
Tacksam för svar.
Gilla
#2
1967 • Södertälje
28 juni 2026 kl 17:37
Jag har inte sprungit loppet men Premiärhalvan går på delar av banan och jag var även publik ett år så det är en lättsprungen och snabb bana. Det negativa kan väl vara att det är väldigt populära promenadstråk och tyvärr har inte alla koll på att det pågår en löpartävling.
Jag var publik för 2 år sedan och jag tyckte att det såg trångt ut i starten men jag kan inte uttala mig hur länge det dröjer innan man kan springa fritt. Tänk på att priset höjs på onsdag så att du anmäler dig före det om du har tänkt springa.
Gilla
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.
annons