Träning
Träning start
Träningsprogram
Löparkalkylatorn
Träning idag
Community
Community start
Stjärnmedlemskap
Alla medlemmar
Forumkategorier
Alla forumtrådar
Kartan
Mät runda
Rundor
Tävlingar
Aktuell
Tävlingskalender
Resultatlistor
Liveresultat
Artiklar
Alla artiklar
Logga in
Registrera
×
E-postadress
Lösenord
Kom ihåg mig
Glömt lösen?
annons
<< Föregående pass
•
Visa träningsdagbok
•
Nästa pass >>
Kalle Kula
Svealand
Vevsystemstankar
Fredag 15 mars 2024 10:33
Mountainbike - Materielvård
Egen träningstyp, kopieras som
Distans
Verktyg
Kopiera passet
Radera passet
Exportera som GPX-fil
Skapa runda av passet
Funktionen är bara tillgänglig för stjärnmedlemmar.
Läs mer här »
Jämför passet med liknande
Kopiera till
*
*
*
*
Kopiera extra data
Funktionen är bara tillgänglig för
stjärnmedlemmar
.
Läs mer här »
Som standard kopieras passets namn, träningsform/
typ, distans, tid och snittfart. Stjärnmedlemmar kan kopiera samtliga fält och diagram.
Läs mer om stjärnmedlemskap
Kopiera
Avbryt
Vill du radera detta träningspass?
Ja, radera passet
Nej, avbryt
Sonderar lite kring vevsystem. Vilka typer finns? Vad har jag för typ? Hur får jag isär skiten? Vad behöver jag för verktyg? Har jag dessa verktyg? Vilka nya delar behöver jag? Vad kostar de?
Det tar en hel del mental energi. Har ännu inte orkat ta tag i det praktiska arbetet. En gissning i nuläget är att jag har ett vevlager av patrontyp med fyrkantsaxel, som behöver bytas ut, samt att man kan få tag på dylika vevlager på t.ex. Biltema för ca. 100-lappen.
Nakamura Comp XT (27-vxl MTB)
Total distans:
234:00:52
5162 km
Gilla passet
×
Standard
Ingen
Kompisar
Medlemmar
Alla
Välj vilka utöver dig som ska kunna se passet. Som standard används dina
kontoinställningar
för synlighet som för närvarande är
.
Kommentarer
Kalle Kula
- 15 mars 2024
Som tur är finns det bra material på nätet. Det gäller bara att hitta det.
"How To Remove Splined Cranks (ISIS Drive/Octalink) With Standard Puller?"
https://www.youtube.com/watch?v=wUyOUgnfQQU
Det var alltså ett vevlager med en s.k. splinesaxel jag hade, inte en standard fyrkantsaxel. Splinesaxeln är av typen Truvativ ISIS. Nu har jag äntligen fått loss vevslängarna och framdrevet från vevaxeln mha videon ovan. Återstår att få bort den trasiga vevaxeln/vevlagret från ramen.
annons