Löpning Träning 2 inlägg 1100 visningar

Ett extra löppass

m4x
#1
26 september 2019 - 09:27 (Redigerad 26 september 2019 - 09:27)
Gilla 
Hej!

Jag sitter och försöker fundera hur jag ska få till mitt träningsschema. Ska precis gå igång med innebandysäsongen och behöver komplettera med ett uthållighetspass utan att resterande träning blir lidande. Jag älskar att träna! Men hatar känslan när det blir "för mycket". Min veckorutin ser ut enligt följande:

• 2x Styrkepass
(Basövningar, knäböj/marklyft/militärpress/bänkpress + kompletterande balans/spänst på ett av passen)
• 1x Cirkelpass/boxning varannan vecka
• 1x Innebandyträning

+ Matchdagar på helger

Intervallträning får jag gott om! Men jag skulle vilja klämma in ett uthållighetspass på detta och en träningsform med minimum slitage, något som gynnar mer återhämtning. Är det lågpuls vi pratar om då? Ska det vara ett fristående pass? Vilken distans eller tid och vilken puls ska man springa i för minst möjliga slitage? Eller är tanken bortkastad?
2001 • Bromma
#2
26 september 2019 - 14:28
Gilla 
Spring i skogen och snacka med en kompis i typ en timme. Så mycket svårare än så är det nog inte om du vill ha lite uthållighet som inte sliter
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.