1 februari 2025 kl 01:53
Ja, du. Hur man gör detta har jag ingen kunskap om. Därför är jag inte heller marknadschef. Inte du heller uppenbarligen.
Att inkluderande kommunikation - oavsett om målet är att sälja, underhålla eller ge myndighetsinformation - har blivit allt viktigare på senare år måste man ha levt under en sten för att ha missat. Alla ska med, alltid och hela tiden.
Men jag kan ha helt fel. Det kan finnas en tråkigare förklaring. Det är trots allt studenter som gjort enkäten och gissningsvis tillhör de därmed en generation där det ansetts som helt normalt att välja ett nytt pronomen varje dag att beskriva sig själv "igår var jag ''hon'', idag är de/dem" men imorgon är jag kanske ''det''."
Och sådant fall finns alternativet icke binär bara för att de har lärt sig att så ser enkäter ut.
Och till och med jag har svårt att förstå behovet av BÅDE alternativet "icke binär" och "annat".