annons
Löpning Kläder, Skor & Prylar 7 inlägg 1052 visningar

t3c med foot pod

Staffan Dykes
1976 • Dalby
#1
26 augusti 2011 - 13:37
Gilla
Hej!

Köpte en foot pod till min Suunto t3c och lyckades para den med klockan i går samt testa den i spåret på 5 k. Poden ska starta automatiskt när man stampar eller börjar springa och detta indikeras med att ledlampan blinkar 3 gånger. Tyvärr funkar inte detta på min däremot vaknar den till om jag öppnar batteriluckan och pillar/trycker på batteriet så att det pressas mot polens kontaktyta. Ganska bökigt om man ska behöva öppna batteriluckan varje gång man vill ha i gång poden :(

Någon som har erfarenhet av detta och tips på lösning? Värt att fråga innan jag börjar jaga Suunto för reklamation.
Andreas
1981 • Hyllinge
#2
29 augusti 2011 kl 11:06
Gilla
Bevakar gärna denna tråd då jag har en likadan klocka och är väldigt sugen på en fotpod. Får man fråga var du köpte den?
Jonas Waltari
1972 • STOCKHOLM
#3
29 augusti 2011 kl 12:33
Gilla
Hade samma problem med min fotpod (och T3C) när jag köpte den. Jag löste det med att försiktigt böja ut kontakten lite samt sätta i ett nytt batteri. Sedan dess har den fungerat utan problem.
Andreas
1981 • Hyllinge
#4
29 augusti 2011 kl 15:04
Gilla
Använder ni den "gamla" eller mini?
Staffan Dykes
1976 • Dalby
#5
29 augusti 2011 kl 15:34
Gilla
Jag kör den gamla och jag köpte den via Suuntos egen webshop då de hade den på kampanj för 49 euro. Jag experimenterade lite i helgen med att lägga in ett par lager eltejp mellan batteriet och batteriluckan vilket hjälpte i alla fall ett tag. Var ute och sprang milen men efter exakt 30 min tappade klockan kontakt med poden och den var stendöd igen :(
(milen under 30 min hade ju löst det problemet ;)

Har mailat en del med Suuntos helpdesk och får se om de behagar skicka en ny och ta in den gamla!?
annons
Andreas
1981 • Hyllinge
#6
30 augusti 2011 kl 08:42
Gilla
Men du har (liksom jag) ingen möjlighet att föra över datan till datorn från T3C:n va?

Staffan Dykes
1976 • Dalby
#7
1 september 2011 kl 08:59
Gilla
Fick följande svar från Suunto:

Dear Sir
thank you for contacting Suunto.

This problem can be solved by installing a new battery. Unfortunately, battery on any Suunto product is not covered by warranty.
Unfortunately, we cannot guarantee the battery life when end users buy products as we do not know the time the unit has been stored until it gets to the customer. (The battery is installed in the unit at the factory.)

With best regards,
Suunto Helpdesk

Batteribyte är gjort och det ser lovande ut :)
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.
annons