Löpning Kläder, Skor & Prylar 6 inlägg 6125 visningar

Problem med att para ihop klocka och band

Tvååker
#1
27 november 2017 - 19:54 (Redigerad 27 november 2017 - 19:57)
Gilla
Hej.

Jag har en suunto ambit 3 sport och ett suunto smartbelt.
Som rubriken lyder har jag stora problem med att para ihop dessa två enheter.

När jag startar ett pass och kollar på skärmen procent av maxpuls blinkar de med ca 2sek intervaller ex. 45%, --%, 45%, --%, 47%, --% osv.
Så här gjorde de tills jag var ca 5-6min in i passet sen hoppade pulsmätningen igång som den skulle och så här gjorde de varje pass, då tänkte jag "det kanske är pulsbandet sätt att säga byt batteri eftersom de var såpass digitalt och nästan alltid 5 min in i passet" (lite långsökt vad vet jag)
Jag vet inte hur många gånger jag bytt batteri i de satans bandet utan framgång.

Nu lite senare har detta blivit värre plus att pulsen inte vill sjunka från 85-90% ibland under ex ett intervallpss utan detta kan ta 1-2min innan den visar rätt puls.

Har även hänt att klockan blinkar i ca 2sek intervaller ex. 45%, 74%, 47%, 72%, 49% osv.

Köpte ett nytt pulsband förra veckan, körde ett pass helt felfritt men nästa pass flippade klockan och pulsen igen.
Har haft klockan snart ett år (köpte den förra mellandagsrean)

Har ägt suunto klockor tidigare och har ALDRIG krånglat med pulsen.
Jag fuktar alltid kontaktytorna innan passet och bandet är väl spänt mot kroppen.
Detta är så in i helv*tes frustrerande, senaste passet hade jag bara lust att slänga klockan in i väggen.
Någon som vet något om detta, eller vart med om liknande?
Lars Lindefelt
1958 • Borlänge
#2
27 november 2017 kl 20:47
Gilla
Reklamera klockan, det är två års garanti på klockan ( ett år på Smart Belt ).
janne strömbom
1965 • kålltorp
#3
28 november 2017 kl 20:07
Gilla
Ang teknik=(. Hade/har en Garmin 220. Köpte en `ny´, Garmin 910XT. Vid första överföringen till Jogg kom det upp en varning, `uppdatera din programvara till bla bla´. Då gjorde jag det. Överföringen funkade fortfarande inte. Då sa Garmin support `avinstallera Garmin Express och installera om den igen´. Gjorde det, men överföringen funkar fortfarande inte. Faktum är att när jag nu klickar på `nytt pass´och `garmin import´ så hittar den inte nån av mina klockor=(.
Vet inte om det spelar nån roll, men det är en Mac jag har. Men Garmin 220 har ju alltid funkat, men nu ingen av dom??
Överföringen till Garmin Connect går dock alldeles utmärkt. Men sen vidare till Jogg så tar det stopp.
Känner nån till problemet, eller har tips?
1961 • Göteborg
#4
29 november 2017 kl 05:56
Gilla
@janne strömbom: du ska inte klicka på Garmin import. Den länken är för en gammal variant där man kopplade klockan med sladd till datorn och läste in passen via en plug-in till webbläsaren. Den metoden stöds inte längre av någon modern webbläsare (jogg.se borde ta bort länken för att minska risken för missförstånd). Istället ska du klicka på ”Visa aktiviteter” under Connect-loggan så visas en lista med pass som är klara för import. Står det istället ”Ej ansluten” klickar du där för att koppla ihop ditt Garmin Connect-konto med jogg.se.
janne strömbom
1965 • kålltorp
#5
29 november 2017 kl 09:58
Gilla
Men hur sker överföringen från Connect till Jogg?
Mikael S
1960 • Sundbyberg
#6
29 november 2017 kl 12:48
Gilla
Genom magi ;)
Eller som Jogg formulerar det på sidan: Från dessa tjänster hämtas aktiviteter automatiskt.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.