Löpning Om jogg.se 15 inlägg 1132 visningar

Vi värdesätter din integritet

Magnus Engström
1963 • Stockholm
#1
14 september 2020 - 09:30
1 Gilla 
Nu börjar jag bli lite trött på att hela tiden få upp meddelandet "Vi värdesätter din integritet" Detta meddelande får jag i princip varje gång en ny sida måste laddas... Klickar godkänner men meddelandet återkommer hela tiden....
Jens Sandahl
1969 • Sävedalen
#2
14 september 2020 - 09:35
7 Gilla 
Det meddelandet får inte jag... Hoppas att min integritet värdesätts ändå! :)
Sven Gustafson
1966 • Lund
#3
14 september 2020 - 09:51
1 Gilla 
Jag har samma problem i Chrome, använder jag däremot Internet Explorer så dyker det inte upp.
1972 • Sjövik
#4
14 september 2020 - 10:26
2 Gilla 
Hej Magnus, Sven och andra som har problem med detta. Jag ska kolla med vårt annonsbolag som är de som står för scriptet. Tanken är såklart at det ska vara tydligare vilken informaton som samlas in och att ni också får möjlighet att styra det själva. Men jag har full förståelse för irritationen som uppstår om det poppar upp hela tiden.
Niklas / Jogg
1974 • Växjö
#5
14 september 2020 - 13:38
Gilla 
jag fick den en gång idag via chrome på datorn, men ser inte det i safari på mobilen.
Magnus Engström
1963 • Stockholm
#6
15 september 2020 - 09:02
Gilla 
Verkar vara Chrome isf…. Får inte detta i Microsoft Edge…. @Niklas; tack!
1960 • Fiskevik, Arvika
#7
15 september 2020 - 10:15
Gilla 
Meddelandet dyker även upp i Firefox varje gång, iaf för mig.
Hans Westerback
1958 • Lidingö
#8
15 september 2020 - 14:12
Gilla 
Jag kör Chrome, har aldrig sett detta meddelande?
Susanne Eklund
1966 • Lindesberg
#9
15 september 2020 - 19:15
Gilla 
Kommer både på Chrome och Edge....galet irriterande. Godkänner men fortsätter komma upp. Vill gärna använda Chrome då mina rundor finns "färdigskrivna" där.
1963 • Örebro
#10
15 september 2020 - 22:26
1 Gilla 
Kör Chrome och har aldrig fått upp det.
Rikard Edgren
1972 • Karlstad
#11
16 september 2020 - 07:14
2 Gilla 
Så blir det för tillfället om man är på http://jogg.se
Byt till https (säkrare) så kommer det bli bättre.
Anledningen till att det skiljer på webbläsarna är nog att ni kör olika med http och https.
Hans Westerback
1958 • Lidingö
#12
16 september 2020 - 10:00
Gilla 
Stämmer nog, jag använder https://jogg.se och slipper därför meddelandet
#13
18 september 2020 - 09:34 Redigerad 18 september 2020 - 09:35
Gilla 
Får den också hela tiden. Använder mobilen (safari) Idag testade jag för första gången att gå in i den för att se om jag måste ställa in nåt särskilt i inställningarna först. Blev lätt förskräckt över vad jag hittade. Mycket var dessutom obegripligt med oklara syftningar och oavslutade meningar. Obehagligt, faktiskt. Hoppas ni reder ut och förklarar.
Hans Westerback
1958 • Lidingö
#14
18 september 2020 - 09:56
Gilla 
Jag testade ju bara från PC (Chrome). När jag går in via iPhone och safari så får jag också meddelandet oavsett om jag har http eller https
Magnus Engström
1963 • Stockholm
#15
24 september 2020 - 08:31
Gilla 
Har nu testat med Edge istf Chrome och kör https men får det mycket irriterande meddelandet i alla fall. Kommer i princip så fort som jag byter sida eller reggar något.....
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.