1981 • Sundsvall

2x1km + 2x2km

Onsdag 1 september 2021 20:42

Löpning - Lång intervall
Redigera, kopiera, exportera med mera
VerktygKopiera passetRadera passet
Kopiera extra data
Vill du radera detta träningspass?
Kände mig inte lika sliten idag som tidigare i veckan, skönt, men behövde rätt lång uppvärmning för att benen och kroppen skulle vakna till liv. Sista hårdare passet innan Umemilen. Testade Vaporfly och Alphafly och blev inte nå´klokare på vilken sko jag ska ta på söndag. Först två st tusingar med vardera sko som kändes likvärdiga. På tvåtusingarna kändes det som klar fördel till Vaporfly, i milfart över lite längre tid tyckte jag nog inte Alphafly var lika bra. Hade egentligen bestämt mig för Alphafly men nu blev det svårare.

Benen kändes som sagt rätt okej idag. Blåste rejält typ 15 m/s så försökte att inte trycka på allt för mycket i motvinden. Nu blir det bara lugn löpning fram till söndag.
20   km
Distans
1:26:59
Tid
4:21   min/km
Snitt

Intervaller

Sträcka Distans Tid Snitt
Uppjogg 9,00 km 42:20 4:42 min/km
Repetition 1 1000 m 03:30 3:30 min/km
Repetition 2 1000 m 03:30 3:30 min/km
Repetition 3 2000 m 07:03 3:32 min/km
Repetition 4 2000 m 07:07 3:34 min/km
Nerjogg 5,00 km 23:29 4:42 min/km
Nike Infinity React
Total distans: 578 km

Kommentarer

Stefan Åberg - 1 september 21:29
Kul att du kommer upp och kutar. Är det sub 35 som är målet?
Anders Larvia - 1 september 21:34
Tror tyvärr inte jag är i nån sub35 form, alla långpass å långa marafartsintervaller har gjort att benen inte riktigt kommer ihåg hur milfart känns, men tänker öppna i 3.30-fart å se hur långt det håller. Får ta rygg på dig, sub35 som är målet för dig eller?
Stefan Åberg - 2 september 11:58
Ja, jag sprang ju 34.57 på Sommarmilen och skulle förstås gärna putsa det lite. Tror dock inte jag har chans till något mycket snabbare än så. Planen är att försöka hålla jämn 3.30 fart och eventuellt öka lite sista två om jag har krafter
Julian Eliasson - 2 september 21:10
Otroligt bra fart, i alla fall om man tar hänsyn till den motvinden! Om det bara var motvind när du sprang alla intervaller. Beror såklart på vart man springer, eller rättare sagt var du sprang.